woensdag 8 februari 2017

Het schiet lekker op hier!

Na een weekje ziek zijn is iedereen hier inmiddels weer op de been, gelukkig maar want dat gesnotter en gekwakkel was ik snel zat. Nu zijn we weer helemaal in de tuinmodus! Goed nieuws, Maarten heeft zijn overuren overzicht gekregen en hij had nog 5 weken staan. Na overleg met zijn chef is hij nu nog thuis tot 3 april! Dus dat betekend dat we extra tijd hebben om alles voor elkaar te krijgen.

Arme bomen
Een slagveld

We hebben nog wat extra hooi op onze vork genomen, gisteren is er iemand langs gekomen om te kijken of we een paar grote bomen weg kunnen laten halen. Het gaat om 6 populieren die heel groot zijn en te dicht bij het huis staan, dit is een lastige klus en we wilden het al langer. Tot op heden hebben we het uitgesteld voornamelijk vanwege de kosten, maar de bomen worden er niet kleiner op. Ik verwacht deze week de prijsopgave en ik ben heel benieuwd wat het gaat kosten! Een voordeel is dat ze gelijk de shredder mee kunnen nemen en dat we van het afvalhout (en van het hout wat wij nog hebben liggen) gelijk houtsnippers kunnen maken voor de tuin.

Eerst alles in stukjes zagen

De bomen langs de erfgrens zijn nu helemaal opgeruimd, het was veel werk en er is behoorlijk wat hout vanaf gekomen. Maarten heeft een paar dagen flink doorgewerkt! De houtstammen liggen allemaal op een plek waar het rustig twee jaar kan drogen, de takken liggen allemaal klaar langs de weg te wachten om versnippert te worden. Nu de bomen weg zijn hebben we veel meer licht in de tuin, en de ruimte voor wat nieuwe (lage) begroeiing.

Wat kaal!
Echt even wennen zo

Ik ben tussendoor ook een beetje aan het opruimen en snoeien, veel heesters zijn toe aan een verjongingssnoei en ook de fruitbomen en fruitstruiken moeten nu aan de beurt. Toch kom ik minder aan buiten werken toe dan ik zou willen omdat ik tussendoor dan weer Vera 'moet' verzorgen. Maar gelukkig vind ze het leuk om even buiten te zitten en om zich heen te kijken en dan kan ik weer even wat gedaan krijgen.

Alle takken liggen klaar voor de shredder

Het gaat nu echt hard met het realiseren van onze plannen, en het is leuk om te zien dat al die dingen die we verzonnen hadden nu echt werkelijkheid worden. Na al die tijd sparen en werken hebben we nu eindelijk geld én tijd! Het is hard werken maar ook genieten!

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Hallo Izerina !

      Dank je.Op dit moment een beetje sneeuw buiten. Maar nu lekker binnen bezig, om de verhoogde moestuin bakken aan het maken.

      Groet Maarten

      Verwijderen
  2. Gelukkig weer beter. De tuin word netjes en dan kan je straks volop moestuin tuinieren! Ik lees je blog al vanaf het begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lekker plat is het bij jullie. Of je in Nederland bent en dan die ruimte.
    Fantastisch die vrije tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Opnieuw Beginnen,

      Ja lekker he ! niks geen berg op fietsen. Gewoon lekker de verte in kunnen kijken.
      Heerlijk idd die vrije tijd, ben dus ook aan het genieten en ook hard aan het werk. :D

      Groet Maarten

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Hai Helena,

      Mmhhh. De luxe positie waar we inzitten is inderdaad heerlijk !

      Groet Maarten

      Verwijderen
  5. Heerlijk samen en samen werken aan een mooie tuin. Goede besteding van dit soort winterdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben per toeval op jullie site terechtgekomen en heb mij, na wat stukken gelezen te hebben, aangemeld om te horen wanneer er aanvullingen komen. Interessant om te volgen! Wij zijn zelf een heel stuk ouder. Ik probeer ieder jaar iets meer de ecologische toer op te gaan met mijn moestuin en heb daar veel plezier in. Daarnaast zijn er ook nog altijd een aantal klussen (één is al groter dan de ander) aan ons vakantiehuis in Frankrijk.
    Ik ga jullie zeker volgen en wat meer over wat er al gepasseerd is ook lezen. Nog veel succes bij jullie onderneming!

    BeantwoordenVerwijderen