woensdag 12 juni 2019

Ruim 5 dagen zonder internet!

De afgelopen 5 dagen zaten wij hier zonder internet. Vrijdag was de eerste dag we hebben toen gebeld met onze internetaanbieder, maar die konden er op dat moment niets aan doen. Door het pinksterweekend gebeurde er daardoor zaterdag, zondag en maandag niets. Dinsdag werden we gelijk gebeld en na het doormeten van de lijn kwamen ze er achter dat er wel een signaal was, maar dat was een verkeerd signaal. Dus vandaag is er iemand langsgekomen om dat te corrigeren.

Blijkbaar had het te maken met de werkzaamheden hier in de straat, daarbij is wat fout gegaan en hoewel ze het gerepareerd hadden is het niet bij elk huis goed gegaan. Er waren meerdere huizen hier in de buurt die geen internet meer hadden.

Onze aarbeienbed

Het was wel even balen, vooral omdat ik wat dingen op de planning had staan waarbij ik ook echt internet nodig had. Maar wat niet is, dat is niet. Dus we hebben extra veel in de tuin gedaan. Eindelijk hebben we nu onze tweede aardbeienkooi klaar. Die is ook echt nodig, want kleine peutervingertjes vinden anders steeds hun weg naar aardbeien groen en rood. En hoewel ik haar echt wel graag fruit zie eten, vind ik het toch zonde als ze alle groene aardbeien er af plukt. En dat doet ze misschien niet als we er naast staan, maar ik heb ook geen zin om er de hele tijd naast te staan.

Er zit genoeg aan

Wilde aardbeien in de voortuin

En afgelopen maandag heb ik gewoon kunnen werken, wat ik fijn vond. Ik heb ook een leuke dag gehad, waarbij ik nog wat late tomatenplanten in een folietunnel heb kunnen planten. Dat kon niet eerder omdat de jonge pompoenplanten in die tunnel stonden, die waren nu allemaal uitgeplant. Ik vond het leuk om de tunnel verder netjes te maken en alle planten een nieuw plekje te geven.

Aan het eind van de dag was ik echt vreselijk zwart van al het stuifzand en zweet, en toen ik thuis onder de douche wilde stappen bleek dat onze thermostatische mengkraan kapot was. Geen warm water, ik heb het nog geprobeerd maar het was te koud. Dus wassen gaat momenteel tijdelijk met een washandje.Dat werkt ook prima natuurlijk.

We moeten maar even kijken hoe dat gerepareerd moet worden, want het is een ingebouwde kraan. En we willen er ook niet te veel geld aan uitgeven omdat we volgend jaar de andere badkamer in orde gaan maken. Maar wellicht is het iets simpels, we zullen zien.

Voor nu ben ik in elk geval heel blij dat het internet het weer doet, en kan ik mijn lijstje met klussen gaan afwerken.



3 opmerkingen:

  1. Wij hebben dit jaar niet zoveel aarbeien, nieuwe plantjes. Ziet er goed uit bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij komen altijd aardbeien te kort :)
      Dit jaar hebben we 1 bed van ongeveer 2 bij 1 meter met 1 jarige planten, en een verhoogd bed van 3,20 bij 80cm met nieuwe plantjes. De oudere planten doen het inderdaad duidelijk beter. Ik hoop dat dit uiteindelijk in onze aarbeienbehoefte gaat voorzien.

      Verwijderen
  2. Dit jaar is het derde jaar van mijn zeventig aardbeienplanten. Deze planten maken geen kleine plantjes aan. Dat is makkelijk en ook veel lekkerder.
    Ik heb ruim voldoende jam gemaakt voor een jaar. En ik maakte sap in de sappan.
    Het is een overvloedige oogst. Maar ze moeten weg. Veel aardbeien blijven klein. Ook nog sauna gemaakt. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen