dinsdag 5 november 2013

Prioriteiten stellen

Het valt mij op dat als ik het druk heb het sporten er meestal bij in schiet. En dat terwijl ik dat zo belangrijk vind, dat is toch eigenlijk een vreemde zaak.Op de een of andere manier valt het mij heel zwaar om na een lange dag op school/ werk ook nog te sporten.

Voorheen ging ik veel naar de sportschool, soms ook samen met een vriend(in) om gemotiveerd te blijven. Maar de sportschool was toch behoorlijk prijzig en dat ging me tegen staan. Ik heb toen uiteindelijk toch mijn sportschool abonnement opgezegd en ik heb via marktplaats een crosstrainer gekocht. Hierdoor kon ik thuis gewoon blijven sporten (ook met slecht weer). Later heb ik ook nog een roeitrainer gekocht, voor de afwisseling. Naast deze twee cardio toestellen ben ik ook in het bezit van verschillende halters, een mat en niet te vergeten een paar goede hardloopschoenen. Thuis sport ik graag met een video van Jillian michaels erbij (o.a. gratis op youtube) dit kan ik dan afwisselen met verschillende soorten cardiotraining.

Maar ondanks al deze mogelijkheden komt het er dan toch niet van. Vaak ben ik 's middags of 's avonds helemaal op, en kan ik de puf niet meer vinden. Voor mij werkt het dan beter om in de ochtend eerder op te staan en dan te sporten.

Ook vandaag heb ik mijn wekker bijna een uur eerder gezet zodat ik genoeg tijd had om eerst te sporten, en ik moet zeggen dat het mij weer prima bevallen is! Blijkbaar ben ik een echt ochtendmens. Toen ik nog werkte deed ik het ook zo, voor mij is het de enige manier om het sporten er  toch in te plannen.

Voorlopig ga ik toch weer proberen om het weer een tijdje vol te houden. Het is toch een goede aanvulling op het gezonde eten. En uiteindelijk is het toch heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen!

6 opmerkingen:

  1. Kan hoor om zo vroeg te sporten. Doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik moet zeggen dat het vroege nu wel mee valt. Ik sta om kwart over 5 op. Voorheen stond ik om 4 uur op, dat was wel te vroeg :)

      Verwijderen
  2. Succes! Als je het een paar weken kunt volhouden,slijt die gewoonte in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt ik heb het toen een hele tijd gedaan, maar toen we gingen verhuizen is het er allemaal wat bij in geschoten. Hopelijk kan ik het ritme nu weer vasthouden!

      Verwijderen
  3. 's Morgens sporten heeft grote voordelen. Je teert er de hele dag op.

    Hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen