zaterdag 6 december 2014

Dagje Holland


Vandaag zijn wij uitgenodigd bij schoonmoeder om sinterklaas te vieren met de familie, en dus gaan wij vandaag op pad. Een dagje Nederland in onze oude woonplaats betekend ook dat wij natuurlijk gebruik maken van de gelegenheid om even wat dingen te doen. Zo wordt het een vol geplande dag.

Wij rijden eerst naar Nederland, dat duurt ongeveer 2,5 tot 3 uur. Eenmaal daar ga ik even langs de AH om wat dingen in te slaan die goedkoper zijn in Nederland. Vervolgens gaan wij langs 1 of 2 vrienden, even hallo zeggen, een uurtje bijkletsen en een dikke knuffel geven. En daarna langs schoonmoeder, die vast blij verrast zal zijn dat ik er ook bij ben. Ik had eigenlijk gezegd dat ik niet mee zou komen, en ik voel mij ook nog niet helemaal goed, maar een familieavondje is ook wat waard. Schoonmoeder zal waarschijnlijk helemaal gelukkig zijn om de familie compleet te hebben.

Maarten zijn neefje en nichtje zijn helemaal gek op hem, en dat gecombineerd met sinterklaascadeautjes zal waarschijnlijk goed zijn voor een flinke stuiterboel. Die twee zijn sowieso helemaal gek op Maarten, als hij binnenkomt hangen ze al om zijn nek "ooom Maarten". Het is schattig om te zien en niet verwonderlijk dat ze zo gek op hem zijn, Maarten kan goed met kinderen omgaan. Hij behandeld kinderen zoals hij volwassenen behandeld, open en met aandacht. Kinderen vinden het erg fijn om echte aandacht te krijgen van iemand die naar ze luistert.

Ik hoop dat wij tussen 8 en 9 vanavond weer richting huis rijden zodat wij voor middernacht thuis zijn, anders wordt het zo laat. Maar ik kijk er naar uit, het wordt vast een gezellig dagje.

6 opmerkingen:

  1. Veel plezier, en fijn vanavond weer naar huis, heerlijk!.Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier!
    Grappig, zie ik daar nu vooral kokosmacronen als Nederlands? Ik zou eerder aan stroopwafels denken :-)
    En wat is er goedkoper in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vond ik ook erg raar, ik vond de kaas/bladerdeeghapjes nu ook niet typisch Nederlands.

      Goedkoper in Nederland zijn onder andere:
      - Koffie (maar dat koop ik niet)
      - Paracetamol, ibuprofen en de pil
      - (Zilvervlies)rijst
      - Rozijnen
      - Kokosmelk
      - Ketjap
      - Blikjes tomatenpuree
      - Mie
      - Schoonmaakazijn, vloeibare gele zeep
      - Pindakaas (lekkerder en goedkoper uit Nederland)
      - Gedroogde bruine bonen en spliterwten
      - Geconcentreerde bouillon in potjes

      Verwijderen
    2. Dankjewel, ook leuk om die dingen te weten :-)
      Rozijnen koop ik bij Jumbo, van hun eigen E-merk. Goed en goedkoop en glutenvrij. Dat laatste is voor mij vooral belangrijk.

      Verwijderen
  3. Fijne dag en avond met al die oude bekenden.

    BeantwoordenVerwijderen