donderdag 20 oktober 2016

Nog even over de Voordeur

Begin deze maand schreef ik over de voordeur, en dat we die graag willen veranderen. Inmiddels hebben we drie offertes binnen en kan het grote vergelijken beginnen. Er zijn een aantal opties, het gaat dus over het vervangen van de voordeur (inclusief kozijn e.d.) en ook nog een achterdeur/zijdeur. Deze achterdeur is niet zoals bij een rijtjeshuis, je moet eerder denken aan een soort garagedeur of zij-ingang-deur. We kunnen alles laten doen of alles zelf doen of misschien half/half. De eerste offerte was ruim € 4000,- voor alles laten doen, die hebben we buiten beschouwing gelaten wegens te duur. Ik maakte het volgende vergelijk overzicht:


Zoals je ziet is optie 4 het voordeligst, hierbij bestellen we de zijdeur/achterdeur online en zetten we die erin met kennis W. De voordeur halen we dan bij dezelfde aanbieder als optie 2, maar we weten niet wat de bezorgkosten zijn. Die zouden we er dan ook inzetten met hulp van kennis W. We betalen hem dan (waarschijnlijk) € 300,- voor 2 dagen werken. Persoonlijk heeft deze optie toch niet mijn voorkeur. Stel dat ze voor € 100,- bezorgen, dan besparen we maximaal € 150,- t.o.v. optie 3 terwijl Maarten er een hele dag werk aan heeft. In het geval van optie 3 kunnen we gewoon achterover leunen, dat is ook wat waard.

Optie 3 heeft dus mijn voorkeur, de achterdeur/zijdeur vervangen is een kleinere en overzichtelijke klus. De deur die wij online kunnen bestellen voldoet aan al onze eisen en is gewoon een stuk voordeliger dan wat de deuren-mannen aanbieden. Zelfs met de (betaalde) hulp van W scheelt het ons toch zo'n € 500,- met optie 1 en dat vind ik het wel weer waard om een dagje te klussen (niet ik natuurlijk, Maarten zal aan de bak moeten :))

Dus we zijn er wel uit zo denk ik, ik heb de aanbieder van offerte 2 een mailtje gestuurd met de vraag om zijn aanbod even aan te passen naar alleen de voordeur. Dan weet ik zeker wat ze voor het monteren vragen en kunnen we het een en ander in gang zetten. Leuk!

7 opmerkingen:

  1. Dat scheelt inderdaad een hoop! En wat zal je er veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat scheelt inderdaad een hoop! En wat zal je er veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij optie 3 komen toch noch kosten overheen, die voor kennis W? Of kijk ik verkeerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat zit er al bij in. Ik reken 65% van de
      €428,- = €278,46+ €150 = €428,46

      Verwijderen
  4. Is kennis W ervaren in een klus als deze? Het valt me vaak op dat oudere kozijnen vervormen, waardoor deuren een beetje bijgewerkt moeten worden en je het hang-/sluitwerk zelf moet aanbrengen. Dat moet je natuurlijk wel kunnen en de juiste gereedschappen voor hebben.

    Klussen in huis zijn altijd zo duur. Jammer is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, kennis W is zeer ervaren. Juist daarom durven we het aan met hem er bij :)

      Verwijderen
    2. Fijn dat kennis ervaring heeft. Wij deden het ooit allemaal zelf. Ach effe een deurtje inhangen, hoe naïef. Wat een klus een deur afhangen en op maat maken. Veel gevloek later......

      Verwijderen