zaterdag 8 oktober 2016

Zero Waste Zaterdag

Deze week heb ik helaas niet zo goed zonder verpakking kunnen inkopen. Donderdag wilde ik langs de bio boer, maar hij is maar tot 13 uur open. Doordat Vera niet zo lekker in haar vel zat redde ik het niet op tijd. Helaas is de boer alleen op donderdag open en dus besloot ik maar langs de supermarkt te gaan.

Zero Waste Walnoot :)

Op zich heb ik goed opgelet en een minimum aan verpakte boodschappen meegenomen. Ik heb zelfs lijnzaad in papieren verpakking gevonden, van de lokale molen. Die heeft daar een schap in de supermarkt, handig (en duur).Maar toen bleek dat we zaterdag bezoek/hulp zouden krijgen hebben we nog even snel wat extra's in huis gehaald en dat was in plastic.

Lijnzaad in een echt papieren zak :)

Ach, je kan niet alles hebben. Het huis is inmiddels weer lekker warm en de verwarming loopt weer. Nu maar eens uitzoeken waar het vocht vandaan komt. Ik snap niet waarom ze hier in Duitsland de leidingen altijd inbouwen, zo is het enorm moeilijk en kostbaar als er eens problemen zijn. Bovendien verlies je ook nog eens warmte, echt zonde.

Verder een rustig dagje hier. Lekker met de kachel aan in de herfstsfeer, straks maar eens een grote pan linzensoep maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten