vrijdag 24 maart 2017

Makkelijk geld Verdienen

Gisteren werden we gebeld door onze internet aanbieder, ze hadden een goed aanbod. We konden de komende 12 maanden gebruik maken van hun service en daarbij de € 5,- korting die wij nu hebben behouden. Blijkbaar loopt ons contract binnenkort af, dus ik vroeg verder. De aanbieding bleek om een contract van 24 maanden te gaan, waarvan maar 12 maanden korting dus ik was niet bijzonder onder de indruk.

Ik vroeg of ze mij de aanbieding toe konden sturen zodat ik het rustig kon bekijken, maar dat ging niet. Toen gaf  ik aan dat ik de details genoteerd had en dat ik wel terug zou bellen, maar ook dat was moeilijk want dan zou ik weer iemand anders aan de telefoon krijgen. Ik  besloot dan maar op te hangen, en net voor dat moment hoorde ik haar twijfelen aan de andere kant van de lijn 'en wat als u de korting over de hele contractperiode krijgt?'. Blijkbaar levert 3 minuten moeilijk doen aan de telefoon je tegenwoordig € 60,- op.

Apart is het, en eigenlijk helemaal niet klantvriendelijk, dat het dus prima af kan voor € 25,- per maand maar alleen als je er om vraagt of moeilijk doet. Zo werkt het helaas met meer dingen.. spaarrekeningen die bij bestaande klanten stilletjes de rente verlagen tenzij je mekkert, of je verzekering/provider of energiebedrijf bellen met een verzoek voor een lager tarief want je dan krijgt. Meestal krijg je het niet vanzelf, en het loont echt om er een beetje moeite in te steken.

Wat betreft het aanbod, ik het het geaccepteerd. Ik heb de vorige keer al geleerd dat het (helaas) niet goedkoper kan hier, omdat wij net in het buitengebied zitten. En overstappen blijkt vooral duur omdat je moet betalen om je telefoonnummer mee te nemen, om de nieuwe modem te ontvangen en dan krijg je ook nog aansluitkosten op je bord, dus daar schiet je niet zo veel mee op. Uiteindelijk komt het prima uit zo, maar ik heb nu wel genoteerd wanneer mijn contract afloopt omdat stilzwijgend verlengen met een jaar hier in Duitsland nog mag en ook redelijk normaal is. Tegen die tijd zal ik wel weer eens vergelijken, hopelijk hebben we dan meer keus hier!

6 opmerkingen:

  1. Toch vind ik het dwingend, dat je geen bedenktijd krijgt. Jij hebt nu door aanhouden de rollen omgedraaid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gaat het in NL ook, tegenwoordig beetje moeilijk doen en je krijgt meer korting. Ik bel ook elk jaar naar tv/internet provider voor korting.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bij mij ging het ook zo. Ik had al bekeken of het zinvol was om over te stappen scheelde op jaarbasis maar rond de 3 euro. Had zelf geen zin om daar veel gedoe voor overhoop te halen. Nu belden ze zelf en hup 75,00 euro korting extra gekregen. Wel gezegd dat ik de manier van doen raar vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik houd ook totaal niet van die manier van doen, maar fijn dat je die korting nog over de hele periode gekregen hebt. Ik woonde hiervoor ook in een buitengebied en dan ben je idd beperkt qua aanbieder. Dan is het soms echt pakken wat je pakken kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij wilde laatst overstappen omdat het ergens anders goedkoper kon. Onze huidige aanbieder kwam toen met een tegenbod waarmee we nu ineens maar 27 euro per maand betalen voor alles in 1 ipv 62.... ik stond versteld...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dat is mooi. Hoewel je deels ook het gevoel krijgt dat je al die tijd teveel betaald hebt ;)

      Verwijderen