dinsdag 27 juni 2017

Nieuwe Kasten

In de slaapkamer hadden we tot op heden twee kleine leen bakker kastjes voor onze kleding, die kastjes hadden we al en het was een goede (tijdelijke) oplossing. Maar het stoorde mij steeds meer, want niet alles paste er in. Zo heb ik in een kast in de woonkamer wat handdoeken en beddengoed, in een kast op Vera's kamer wat nette hang-kleding van mij waardoor andere dingen van haar er niet in passen en in een doos er naast staan. Ook hangt de kapstok vol met winterjassen die we nergens anders kwijt kunnen. Dus ja..

Ik kreeg dus het idee om toch een grotere kast neer te zetten zodat we alles lekker op 1 plek zouden hebben, dit zou het opruimen en huishouden een stuk makkelijker maken. Dat was toch reden genoeg?

Ik heb naar nieuwe kasten gekeken maar vond het duur of niet mijn ding, dus besloot gewoon een tijdje de tweedehands 'markt' in de gaten te houden. En toen vond ik een mooie advertentie die precies bood wat wij wilden ik wilde :)

Het is wat lastig fotograferen in zo'n kleine kamer, maar zo heb je een beeld :)

Het was wel even wat werk, we konden de bus van Maarten zijn werk lenen en hebben op een zaterdagmiddag de kasten daar afgebouwd en mee naar huis gesleept (geen leuk werk als het bloedheet is). Eenmaal thuis besloten we het behang waar de kasten voor zouden komen er af te halen omdat het niet mooi zat, die muur hebben we vervolgens met (zelfgemaakte) kalkverf geverfd. (Dat gaan we vaker doen, echt super!)

Toen de muur mooi droog was hebben we de kasten opgezet. Het zijn twee dezelfde kasten, omdat een te klein zou zijn. Nu hebben we ruimte te over, heerlijk! En ik vind het zelf ook echt mooi staan. We waren nu in totaal € 100,- kwijt en hebben flink bespaard want vergelijkbare kasten staan voor € 300,- per stuk te koop!

En wat helemaal leuk is, elke ochtend als we wakker worden zwaait Vera naar zichzelf in de spiegel :D Zo schattig is dat! Hier kunnen we in elk geval weer jaren mee vooruit, en het brengt een hoop gemak en plezier!

15 opmerkingen:

  1. Ah heerlijk, je dingen opbergen zonder proppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfgemaakte kalkverf ? Hoe maak je die ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Patrick,

      Wij gaan daar binnenkort een blogpost over plaatsen.
      Kort gezegd, lucht klak en water en klaar is kees.
      Maar hou onze blog in de gaten en dan gaan we er wat dieper op in.

      Groet Maarten

      Verwijderen
    2. Dat gebruiken ze hier in Roemenie met wat bloem erdoor voor de binding om de bomen wit te maken .En zonder bloem binnenshuis

      Henriette
      www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

      Verwijderen
  3. Wat een zee aan kasruimte! Heerlijk hoor. En dan ook nog eens voor zo weinig geld. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er mooi uit en heerlijk zoveel ruimte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat fijn!
    Kan mij voorstellen dat je daar heel blij mee bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kasten joh! Heerlijk. Onze kast is ook te klein. Bleh. Zit ook rond te kijken voor iets nieuws.
    Beter ruimte teveel in de kast, dan te weinig! (Zolang je zelf niet de neiging hebt om de kast vol te proppen :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor! Ik heb een andere oplossing gezocht voor mijn gebrek aan kastruimte: heel veel spullen weggedaan en nu heb ik ruimte over 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende kasten veel plezier ermee. En schattig dat Vera naar haar zelf zwaait zo begint je dat altijd goed :)
    henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind deze kasten niet mooi, ze zijn gedateerd.
    Schuren en in de whitewash zetten, dat is veel meer anno 2017.
    Wel fijn voor jullie dat er veel meer kastruimte is nu.

    Gerlinda


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ieder zijn smaak :)
      Ons hele huis is gedateerd, maar wij noemen dat 'karakter' :D

      Verwijderen