dinsdag 13 februari 2018

Hoe het er voor staat in Februari

We zitten inmiddels al weer halverwege februari, wat gaat de tijd toch snel. Maarten heeft vrij gehad van de kerstdagen tot 5 februari en is nu net weer aan zijn tweede werkweek begonnen.We hebben wel genoten van de weken samen thuis, en ook weer wat kleinere klusjes kunnen doen. Zo heeft Maarten de compostbakken gemaakt, dat stond al langer op de planning. En ook natuurlijk de schuur/garage opgeruimd, hout gesleept en gezaagd voor de kachel en nog veel meer.

Onze nieuwe compostbakken

De tussen- en voorplanken zijn uitneembaar

Maar nu dus weer over naar het gewone ritme want over minder dan 6 weken ga ik weer aan het werk! Daar ben ik in mijn hoofd al wel wat mee bezig, qua voorbereiding.... hoe gaan we het allemaal doen en verdelen samen. Helaas heb ik van mijn werk nog geen definitief antwoord over welke dagen ik ga werken, maar het plan is dat ik vanaf 21 maart 2 dagen per week ga werken.

Maarten gaat vanaf maart 2 dagen minder werken en dan hebben we een kleine drie weken waarin we Vera kunnen laten wennen. Ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat, en of het mij een beetje gaat lukken om vroeg op te staan en borstvoeding te geven voordat ik naar het werk ga. Sommige nachten slaapt Vera wat onrustig en borstvoeding helpt haar weer in slaap, lijkt mij wel zwaar als de wekker dan al om 6:15 gaat. Nu kan ik Vera eigenlijk altijd wel tot een uurtje of 8 aan het slapen houden. Maar het is maar 2 dagen, dus het komt vast wel goed. Maarten is ook een hele goede en lieve vader, dus ik vind het alleen maar goed dat hij nu een nog betere band met Vera op kan bouwen. Die twee vermaken zich prima!

Sinds een paar maanden hebben we hier in de straat een  nieuwe familie wonen, waarvan de jongste 1 maand jonger dan Vera is. Dus nu in totaal 2 leeftijdsgenootjes op loopafstand, heel leuk! Gisteren zijn we met hen naar de kindercarnavalsviering hier in het dorp gegaan, was erg leuk voor Vera. Vanaf morgen ga ik ook naar de Krabbelgruppe hier in het dorp, daar komen een aantal ouders met hun kleine samen zodat de kinderen kunnen spelen. Dit gaat op leeftijd zodat de kinderen goed kunnen spelen samen en duurt een uurtje. Als dat bevalt gaan we elke woensdag, want ik vind het ook belangrijk dat Vera ook contact heeft met andere kinderen (en Vera vind het ook erg leuk).

Lekker dromen van een kleine duurzame woning :)

De plannen voor het huis zijn nog niet helemaal duidelijk, hoewel we wel af en toe wat wegdromen. We hebben ook iemand langs laten komen om een offerte te laten maken voor het slopen, want als dat echt te duur blijkt dan is renoveren toch aantrekkelijker. We kwamen wel nog een super gaaf bouwproject tegen.... Ownhome... een volledige, kleine autarkische woning. Zoiets zou ik echt te gek vinden (maar dan iets groter met zijn 3en ;)) Als je zin hebt kan je hier en hier een leuk filmpje ervan vinden, en hier de site en de facebookpagina. (alles in het Duits natuurlijk). Voorlopig staat het een beetje op de achtergrond, omdat er zoveel anders te doen is. Ik merk dat ik er zelf anders heel onrustig van word, al die keuzes en mogelijkheden. Eerst maar even de komende periode doorkomen.... dan zien we wel weer verder.

2 opmerkingen:

  1. Fijn weer wat van je lezen.
    Spannend, weer aan het werk!
    Dat komt vast goed met Vera, kinderen passen zich makkelijk aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet Vera er schattig uit ❤️ Ik verdiep me momenteel in “Tiny Houses” Wij (partner en ik) wonen in een rietgedekt boerderijtje met 2200 m2 grond. Op de deel van ons huis is ons atelier (goud- en zilversmederij) Nu we gepensioneerd wordt het atelier alleen hobbymatig gebruikt en het huis voelt nu “te groot” voor ons. ‘n Tiny House, geheel zelfvoorzienend, is onze wens. Succes met je werk en jullie plannen voor het huis!

    BeantwoordenVerwijderen