maandag 14 januari 2019

Zelfvoorziening en energie: inleiding. nr 00

Hallo allemaal,

Dit word een reeks berichten over energie en zelfvoorziening, hoe ik er tegen aankijk en wat mijn mening is over bepaalde onderwerpen die mij interesseren en hopelijk ook jullie.

Laat ik beginnen om wat over mezelf te vertellen.
Ik ben net als alle andere mensen gefascineerd over wat er allemaal in onze wereld is.
Toen ik kind was herinner ik me veel van het spelen met water en zand.
Het ontdekken van lenzen en spelen met zonlicht om de zwarte teksten of vlakjes te verbranden.
Vuurtjes stoken op zes jarige leeftijd. Man, wat is het leven leuk als je mag ontdekken.
Magneten en vrij vroeg al elektriciteit. Ik heb een grote passie ontwikkelt om dingen te maken.
Gestimuleerd door mij vader om  B.V. mijn eigen banden te plakken van mijn fiets.
Dit groeide door en rond mijn tiende levensjaar wist ik al dat ik iets met elektriciteit wilde gaan doen.
De conclusie is dus dat ik veel interesse heb voor energieën, water, vuur, de kracht van de natuur.
Vooral het geloof in de mogelijkheid van energieën die wij misschien nog niet kunnen waarnemen leeft sterk bij mij.
Er zijn zoveel bijzondere dingen in onze wereld/universum, ik kan er eigenlijk niet bij hoe mooi het allemaal is.

Nu we het over energie gehad hebben, wil ik nog wat zegen over hoe ik naar het concept zelfvoorziening aankijk.
Het is een vrij groot begrip. Want echt maar dan ook echt alles zelf doen is als terug gaan naar het stenen tijdperk. IJzer is iets wat door gemeenschappen tot stand komt. niets zelfvoorzienend dus.
Ik ben me bewust van het feit dat alles alleen doen niet passend is voor een groepsdier als de mens.
Dus als ik over zelfvoorziening heb denk ik aan iets wat in jou kunnen ligt en wat nodig is om te kunnen overleven.
Water vinden, vuur maken om het koude noordelijke klimaat te kunnen overleven. Voedsel maken. Planten kennen die je genezen en als je zelf iets niet kan , dan regel je dat. Dat heb je dan mooi zelf gedaan.

Dus voor nu laat ik het bij de inleiding over het onderwerp " zelfvoorziening en energie".
Er zullen dus meerdere blogs volgen die inhaken op dit onderwerp.

Groet
Maarten








3 opmerkingen:

  1. Leuk Maarten, ik kijk uit naar je blogposten.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leu en hoop op meer blogs en informatie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Interessant, ik ben erg benieuwd! Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen