donderdag 17 september 2020

Project Badkamer, een update

Ik heb al weer een flinke tijd niks geschreven. Inmiddels loopt de zomer al weer ten einde. Het is een drukke tijd geweest bij ons. Nu zijn zomers altijd druk hier, vanwege de moestuin en het feit dat ik (meer) werk in de zomer. Maar nu zijn we ook bezig geweest met het verbouwen van onze oude badkamer en wc. Omdat Maarten dat grotendeels alleen doet (met hulp van mijn vader) gaat daar veel tijd inzitten. Een voordeel is wel dat het daardoor minder geld kost.

In Maart schreef ik er al eens over, het wat en hoe van onze badkamerverbouwing. En het ging eigenlijk redelijk voorspoedig. Totdat Maarten zijn teen brak en 3 weken niks kon doen, precies daarna ging mijn vader door zijn rug en hij heeft ook weken herstel tijd nodig. De vraag is nu of we het wel klaar gaan krijgen voor de winter. Want het eerstvolgende wat gebeuren moet is een klus voor 2 personen.  Misschien dat we toch nog wat externe hulp inschakelen, want het zou wel fijn zijn als we het dit jaar nog af krijgen.

De Badkamer helemaal gestript

De wc is al klaar, daar zijn we heel blij mee. Hoewel ik het ook wel leuk vond zoals het was, met die ouderwetse tegeltjes en appeltjesgroene pot. Maar het was oud, niet meer in orde en het moest echt vervangen worden. Nu hebben we gelijk een moderne pot uitgezocht, die geen onbereikbare rand meer heeft. Zo zal het in de toekomst hopelijk makkelijk schoon te houden zijn.

De badkamer is ook al een flink eind op weg. Zeker als je bedenkt dat Maarten in het begin van de zomer nog zand aan het scheppen was daar. Inmiddels zijn de wanden gestuct, en de vloer heeft 2 lagen beton met daartussen isolatie/ leidingen en vloerverwarming. De douchewand is geleverd en dat zal de volgende stap zijn, waarna we eindelijk kunnen tegelen. Dan nog een hoop kleine dingetjes en dan zijn we klaar.

Dieper maken voor de isolering

 

Hier al weer een vloer erin en gestucte wanden

Het lijkt nu nog ver weg, maar het kán hard gaan. Ik ben er wel weer achter gekomen dat het niet mijn ding is. Al die rotzooi in huis, het stof, alle vrije uurtjes is Maarten bezig en al het andere komt dan op mijn schouders. Maar als het af is, dan is het vast genieten. Daar focussen we ons maar op.


De Wc begon zo


Ook weer helemaal gestript, gestuct en betegeld


En ziet er nu zo uit

Wij zijn er in elk geval al heel blij mee. Ik ben benieuwd of we de badkamer nog af krijgen voor de winter. Daarover zal ik zeker nog een update geven :)

9 opmerkingen:

  1. Wauw, super netjes geworden zeg de WC. Ben heel benieuwd naar de badkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet zeggen dat ik de oorspronkelijke wc ook wel erg leuk vond. Ik houd wel van die ouderwetse stijl. Maar de nieuwe is wel veel moderner inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het niet zo 'vervallen' was had ik het ook graag zo gelaten. Maar het was inmiddels ook ruim 50 jaar oud,dus dan mag het wel een keer ;)

      Verwijderen
  3. Leuk om weer een blog te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht nog wel eens aan jullie en hoe het zou gaan. En hoe is het met Vera???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vera is inmiddels al ruim 4 jaar en is gegroeid als kool. Ze ontwikkelt zich goed en is een vrolijke slimmerik met een groot hart voor dieren en de natuur :)

      Verwijderen
  5. Wat leuk dat je weer schrijft! Ik hoop dat je het weer vaker gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden je wc . Fijn om weer eens wat van je horen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daniëlle Lucardie5 oktober 2020 om 11:24

    Jeeeh, je bent weer terug. Hoop dat je nu vaker kan schrijven.☺️

    BeantwoordenVerwijderen