maandag 28 oktober 2013

Boodschappen en menu week 44

Menu
26-Oct     zaterdag groentestoofschotel met kikkererwten
27-Oct     zondag Rijst, sajoer boontjes en babi ketjap smoor
28-Oct     maandag Kliekje van zondag
29-Oct     dinsdag Pompoen stoofschotel met linzen
30-Oct     woensdag Pompoen stoofschotel met linzen
31-Oct     donderdag Aardappel, Sla, vis
01-Nov     vrijdag Erwtensoep uit de vriezer


Boodschappen
aantal artikel  bedrag   totaal 
0.632 Flespompoen   1.29   0.82
0.782 Courgette   1.19   0.93
0.81 Bio Bananen   1.79   1.45
0.956 Paprika rood (4st)   1.25   1.20
1 Lenteui bosje   0.39   0.39
1 IJsbergsla 1 krop   0.55   0.55
1 Bio wortelen 1 kg   1.09   1.09
1 Radijsjes (bos)   0.39   0.39
1 koolrabi   0.39   0.39
1 Komkommer   0.35   0.35
1 Peren 1 kg   1.25   1.25
1 Sinaasappelen 1,5 kg   1.99   1.99
1 Bio melk halfvol 1 L   0.95   0.95
1 Huttekäse   0.49   0.49
1 Roomkaas   0.66   0.66
1 Havervlokken heel 500gr   0.39   0.39
1 Eieren vrije uitloop 6st   0.95   0.95
1 mais blikje   0.49   0.49
1 Ananas groot blik   0.59   0.59
1 zoute stokjes 250gr   0.39   0.39
1 kattenbrokjes 1 kg   0.89   0.89
totaal  16.59


Een beetje laat, maar hier het overzicht van de boodschappen en het menu voor deze week.

Zaterdag hebben wij gasten te eten gehad, en ook zondag hadden wij eters. Voor zaterdag heb ik een grote pan groentestoofschotel gekookt, en zondag kwamen mijn ouders langs en heeft mijn moeder eten meegenomen. Dit was genoeg om hier vandaag ook nog van te eten, heerlijk!

Verder heb ik mijzelf verwend met veel verse en gezonde dingen. Ik heb € 125,- gekregen van mijn schoonvader (vriend ook) en ik heb besloten om hiermee mijn boodschappen budget tijdelijk iets te verhogen. Ik geef mijzelf nu ongeveer € 15,- per week om boodschappen van te doen, en dat is deze week redelijk goed gelukt.

Ik heb een kleine flespompoen gekocht en hiermee maak ik een lekkere stoofschotel, samen met natuurlijk wortel, ui, knoflook, paprika en linzen. Verder eet ik hier rijst en sla bij. Donderdag eet ik lekker sla, gebakken aardappel en een stukje koolvis wat ik nog in de vriezer heb liggen. En vrijdag lekker makkelijk de erwtensoep uit de vriezer.

Wat ik heel lekker vind is dat ik komkommer, radijs en paprika mee kan nemen naar school en daarmee mijn brood heerlijk kan beleggen, hmm. En ik heb ook extra veel fruit deze week, ook daar geniet ik van.

Ik wil toch weer goed mijn best doen om zo goed mogelijk voor mijzelf te zorgen, omdat ik mij graag fit en gezond wil voelen. Daarom heb ik mijzelf ook het doel gegeven om weer langzaam aan te beginnen met sporten, om te beginnen zo'n drie keer per week. Dus ik spring zo nog even op de crosstrainer!

6 opmerkingen:

  1. Wat een net lijstje weer, wij zijn deze maand niet echt binnen ons budget gebleven. Maar stiekem weet ik wel waarom...

    Gezonde voeding mag je eigenlijk ook niet op bezuinigen vind ik, je lichaam heeft het niet voor niets nodig. Hier word deze week ook ietsje anders, geen brood een weekje lang. Dat word fruit, salades, groente enz enz.

    Geniet van je week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik ben het zeker met je eens, op je gezondheid mag je niet beknibbelen. Natuurlijk zijn er genoeg manieren om gezond te eten zonder heel veel geld uit te geven, gelukkig maar!

      Oei, geen brood. Dan zal je waarschijnlijk deze week toch wat meer geld uitgeven. Eet je dan wel granen, rijst of aardappel?

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Jep, en ook een roeitrainer. Vroeger ging ik naar de sportschool maar dat was flink prijzig. Van het geld wat ik uitspaarde heb ik op marktplaats een crosstrainer gekocht en later ook een roeitrainer.

      Ik ben ook nog in het bezit van verschillende halters, ik kan dus prima sporten thuis ;)

      Verwijderen
  3. Leuk om je boodschappenlijstje te bekijken. Er staan weer heel andere dingen op dan op de mijne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig is dat he? Er zit echt een enorm verschil tussen huishoudens. Door te vergelijken kan je op nieuwe ideeën komen.

      Verwijderen