donderdag 10 oktober 2013

Vergelijken loont

Vandaag heb ik mijn auto langs de werkplaats gebracht. Voor de tuv keuring moet mijn auto een lampje bij het dashboard hebben wat ervoor zorgt dat ik kan zien of de knipperlichten van mijn aanhanger kapot zijn.

Ik ging eerst naar een garage hier in het dorp voor een prijsopgave, de beste man gaf mij aan dat het ongeveer € 100,- zou gaan kosten. Ik slikte en vertelde hem dat ik daar nog even over na moest denken.

Na enig overleg met mijn vader en research kwamen wij  erachter dat ik een "blinküberwachung steuergerät" nodig heb. Na wat zoekwerk kwam ik dit onderdeel tegen voor tussen de € 20 en € 35,-. Volgens mijn vader (hij is de kenner) zou dit makkelijk in te bouwen zijn, omdat het eigenlijk gewoon een relais is. Dat zou hij of mijn vriend best kunnen.(Hoewel vriend daar niet zo zeker van was)

Toen bedacht ik mij dat de buren een werkplaats aanbevolen hadden en ik besloot daar even te vragen wat zij hiervoor zouden rekenen. Deze beste man vertelde mij dat dit tussen de € 30,-  en € 40,- zou kosten. Dit vond ik een redelijke prijs en ik besloot mijn auto daar heen te brengen.

Inmiddels is mijn auto helemaal in orde, en ik kreeg een rekening van € 35,- en deze betaal ik graag. Ik vind het een zeer nette prijs en dan hoef ik niet te wachten tot mijn vader hier komt vanuit Nederland. Bovendien bood de garage mij ook nog een lift aan naar huis, zodat ik thuis kon wachten en haalden zij mij later weer op! Als dat geen service is :)

Nu volgende week weer naar de Tuv voor de laatste keuring, als alles meezit heb ik nu binnen twee weken een Duitse kentekenplaat.

11 opmerkingen:

  1. Dan voel je je echt al een beetje Duits, of niet soms?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk nog niet, maar ik voel me ook niet als een buitenstaander. Ik voel mij hier erg welkom :)

      Verwijderen
  2. Vind het altijd zo raar als ik dan weer eens in NL rijd met mijn buitenlandse registreringsplaten....net als het verkeer daar, ben ik ook helemaal niet meer gewend.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik merk ook dat ik in Nederland elke keer denk: "hoe hard mag ik hier ook al weer" :) Het went snel in het buitenland!

      Verwijderen
    2. Vind het verkeer in NL vooral heel erg druk en enorm agressief :(
      Linda

      Verwijderen
    3. Eens, hoewel het er wel aan ligt waar in Nederland.

      Verwijderen
  3. Meldt je even, oa vanwege de verzekering.. Maildres heb je..

    Arie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zeg dat je zoveel hebt kunnen besparen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Ja he? Dat kan ik mij in Nederland niet voorstellen, dat ze je even van huis ophalen :)

      Verwijderen