maandag 28 oktober 2013

Hoe het met de studie gaat ...

Deze week is het al weer de vierde week dat ik naar school ga, en ik zit dus al op de helft. Donderdag hebben we onze eerste test, niveau B1. Helaas bevalt het mij niet zo goed, de lerares is niet erg geschikt en de stof is eigenlijk te makkelijk voor mij.

Ik heb  hierover een gesprek gehad met de pedagoge die moet toezien op het onderwijs, zij heeft ook aangegeven dat deze cursus onder mijn niveau is. De cursus is niveau B1 en B2 en daarna nog een module telefoneren en brieven schrijven. Echter zij geeft aan dat ik waarschijnlijk vandaag al de B2 toets zou kunnen halen.

Ik ben best wel boos dat zij mij alsnog bij deze cursus ingestopt hebben, waarschijnlijk hebben ze mij gewoon gebruikt zodat ze genoeg mensen hadden om de klas vol te maken. Als gevolg zit ik nu twee maanden lang toch een beetje mijn tijd te verdoen, terwijl ik zo graag wil leren schrijven.

Ik doe mijn best om toch zoveel mogelijk op te pikken en toch zoveel mogelijk grammatica ernaast te leren, maar ik kan tijdens de les niet te veel afwijken van wat de anderen doen. Het is de bedoeling dat we allemaal samen praten over bepaalde thema's. Helaas is dat in de praktijk echt heel saai, mede doordat de lerares eigenlijk niet zo geschikt is. Hierdoor lijken de dagen voorbij te kruipen.

Aangezien ik ook bijna een uur  moet rijden naar school zijn de dagen lang, en aan het eind van de dag ben ik helemaal kapot. Daardoor schieten veel andere dingen (zoals bijvoorbeeld bloggen) er toch een beetje bij in.

Toch vind ik dat het goed gaat. Ik leer wat, doe enorm mijn best en daarnaast zorg ik voor het huis. Ook doe ik mijn best om gezonder te eten en ook dat lukt aardig. Het is echt jammer dat de cursus niet is wat ik ervan gehoopt had, maar dat mag de pret niet drukken. Ik doe mijn best en het resultaat is ernaar!

17 opmerkingen:

  1. Jammer dat het niet is wat je had gehoopt. Houd de moed erin, wie weet brengt het je iets dat je nu nog niet ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig haal ik er in elk geval een certificaat uit aan het einde, dat kan ik aan mijn cv toevoegen als bewijs dat ik een bepaald niveau Duits heb. Dus dat is niet slecht ;)

      Verwijderen
  2. Wat jammer dat de cursus niet is wat je had gehoopt, vind wel knap dat je de moed er in houd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik doe mijn best om positief te blijven, anders houd ik het niet vol!

      Verwijderen
  3. Krijg je nu een uitkering tijdens de cursus? En kom je daarna makkelijker aan een baan? Dat zijn positieve dingen als dat zo is. Nu het beste ermee
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou wel een uitkering moeten krijgen, helaas heb ik op dit moment door problemen met formulieren nog geen inkomen. Ik heb zelfs geen ziektekostenverzekering nu. Als het goed is heb ik nu alle juiste formulieren ingevuld en ik hoop daar binnenkort bericht over te krijgen, het geeft momenteel wel extra stress.

      Verder is het eindcertificaat B2 natuurlijk mooi voor op mijn CV, maar dan vooral in Nederland. Want zolang ik in het duits geen goede brieven/ teksten kan schrijven kan ik hier geen administratieve baan doen.

      Verwijderen
  4. Jammer dat het niet is wat je gehoopt had maar misschien maakt het een volgde stap naar een wat moeilijkere cursus wat makkelijker?
    Hou vol meid je weet nooit waar het goed voor is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik overweeg inderdaad om verder te leren, maar ik heb eigenlijk liever een baan. En als ik daarvoor moet wachten tot ik klaar ben met de volgende cursus dan duurt dat steeds langer.

      Ach, het is nu eenmaal zo. Ik probeer in mijn vrije tijd wat te solliciteren, hopelijk schiet ik raak ;)

      Verwijderen
  5. Jammer van je tijd. Maar goed,dat je er iets van maakt. Misschien ben je wel vermoeider,juist omdat het zo saai is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeker! Ik heb vandaag met mijn klasgenoten gesproken en zij ervaren het ook zo. Wij hebben een gesprek met de schoolleiding gehad en zij spreken de lerares er op aan. Hopelijk veranderd er binnenkort iets!

      Verwijderen
  6. Jammer dat deze cursus niet is wat je ervan hoopte.
    Nog even doorzetten joh en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doorzetten! Jammer van de tijd die je er al in hebt gestoken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker! Ik doe stiekem gewoon wat oefeningen waar ik behoefte aan heb, en ik hoop dat we een andere lerares krijgen. Als het zo door gaat ziet het er naar uit dat dat gaat gebeuren.

      Verwijderen
  8. He jammer. Maar nog 4 weekjes en dan op naar de volgende cursus ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou kunnen, deze zou dan gegeven worden door een hele leuke lerares. Wij hebben haar als invaller al gehad en zij is erg goed!

      Verwijderen
  9. Het is jammer dat de cursus onder je niveau is, maar je zult waarschijnlijk toch wel iets leren. En als ik je goed lees pak je nu al extra mogelijkheden uit deze cursus.
    Blijf lekker positief vooral goed voor jezelf zorgen!
    De volgende cursus zal ongetwijfeld beter zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen