zondag 26 mei 2019

Wandelen en Genieten

Wij genieten hier weer zo van het warmere weer, dat zonnetje en die groene blaadjes doen mij goed. Hoewel ik elk jaargetijde zijn charme vind hebben, was ik wel weer toe aan wat warmte. Misschien gaat dat volgende winter beter met de nieuwe cv ;)

Ik ga vaak een stukje wandelen met Vera, wij wonen hier aan de grens van het dorp maar als je 10 minuten de andere kant op loopt ben je weg van alle huizen. Heerlijk zoveel rust en ruimte om je heen. We zitten hier landelijk, dus niet direct in het bos maar meer tussen de weilanden.  Met van die rustieke weggetjes omgeven door bomen en stuiken.

Een ding wat opvalt ten opzichte van onze oude woonplaats in Nederland is dat hier weinig/minder water te vinden is. Maar op een kwartier van ons huis is een heel klein stroompje waar we graag gaan kijken. Vera vind het super om er kleine steentjes in te gooien en te kijken hoe het water reageert.


Momenteel zijn alle paarden ook weer buiten, en deze boer heeft 3 veulens (en hun 3 moeders) in de wei staan. Toevallig zie je op deze foto geen enkel veulen :) Vera is gek op paarden, we moeten bij elk paard stilstaan en aaien. Ze is een echte dierenliefhebster. Van spinnen en kikkers tot paarden en berner sennenhonden, alles is even mooi en lief en moet geknuffeld worden. Wat vooral de spinnen niet zo leuk vinden.
 

Onderweg staan momenteel ook weer veel bloemen, en ook die zijn niet veilig voor Vera. Dus we plukten een klein bosje voor op tafel, dan kunnen we er nog even van nagenieten.


Wij zijn inmiddels al een beetje gewend geraakt aan alle ruimte die we hier hebben, maar ik besef maar al te goed hoe fijn we het hier hebben. En hoe gaaf het is voor Vera om met zo veel ruimte en natuur om je heen op te groeien. En wat dat betreft zitten we precies goed, want als je 10 minuten de andere kant op loopt zit je in een woonwijk met een speeltuin. En met 10 minuten fietsen ben je bij de basisschool. En nog beter, in onze straat wonen ook nog twee leeftijdgenootjes. Dus het had niet beter kunnen zijn als we het gepland hadden :)

5 opmerkingen:

  1. Opgegroeid in een klein dorp, waar weinig te doen was. Ik verlangde naar de stad! Ik heb er gewoond in de stad. Nu woon ik op de rand van dorp en stad. Plezier van alles wat er te bieden is op cultuur en toch ook de rust van weilanden.

    Er is hier veel water. We vinden het normaal dat weilanden worden begrensd door sloten, greppels en vaarten. Dat zie je idd niet in DE.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook in een klein dorp opgegroeid en vooral in de puberteit was dat saai. Maar dat ligt natuurlijk ook (deels) aan wat je ouders je toestaan.

      Hier 20 minuten vandaan (met de auto) zit een redelijk grote stad, dus als ze later uit wil gaan moet dat prima kunnen. Zolang ze gebracht en gehaald word. Dat zie ik bij de buurkinderen ook en dat gaat eigenlijk prima.

      Verwijderen
  2. Mooie foto’s en een prachtplek voor kinderen om op te groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke plek om op te groeien! Ik ben ook opgegroeid in een klein dorp en heb nooit iets gemist. Scheelt wel dat er veel leeftijdsgenootjes in de straat woonden.

    Geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik opgegroeid aan de buitenrand van de stad. Gek op de natuur. Liep altijd in mijn eentje te struinen. Had alle genoegens van de stad bioscoop, winkels ect.... Nooit naar getaald. Wilde altijd weg van de drukte en benijdde mijn vriendin die aan de rand van een dorpje woonde. Woon nu ook in een dorp. Zou nog veel meer achteraf willen wonen, maar ja mijn gezin heeft het openbaar vervoer jodig en daarom zijn we toch in de buurt van de trein gaan wonen. Gelukkig is het hier rustig, Heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen