vrijdag 14 juni 2013

Aftellen


Gisteren heb ik mijn laatste dag op het werk gehad.
Laatste keer naar het werk rijden, laatste keer het pand openen, laatste keer bij de koffieautomaat.  Ik heb uitgebreid afscheid genomen van iedereen,  en met een aantal zal ik zeker nog vriendschappelijk contact houden. Ik heb nog een leuk cadeau gekregen, een vierkante meter moestuin met groente zaden. Met de melding dat het goed is om klein te beginnen, leuk en passend. Uiteindelijk mijn laptop en telefoon ingeleverd en  dan voor de laatste keer die weg naar huis rijden.  Het is een hele vreemde gewaarwording en ik was op de terugweg wel een beetje verdrietig.

Vandaag vertrekken we in de ochtend richting Duitsland. Daar hebben we een afspraak met de notaris om wat laatste papieren te tekenen. Daarna hebben we afgesproken bij het huis voor de sleutel overdracht. Ik ben van plan om meteen even de koelkast schoon te maken en aan te zetten, dan kan ik gelijk mijn spullen erin zetten als wij zaterdag aankomen. Veel meer kunnen we dan niet doen, behalve zorgen dat we op tijd thuis zijn en uitrusten voor de volgende dag.

Zaterdag beginnen we vroeg met verhuizen, wij halen om 8 uur de vrachtwagen op en spreken om kwart over 8 bij ons huis af. Daar begint het sjouwen en zeulen.
Het meeste kijk ik op tegen het verhuizen van mijn tuinplanten, ik ben mij ervan bewust dat het een slecht moment is om planten te verhuizen zo midden in de zomer. Wij hebben verschillende fruitbomen en andere planten die wij toch graag mee verhuizen. Wij hebben een aanhanger geregeld en willen ze daarmee verhuizen. Het ziet er nu naar uit dat het een beetje half bewolkt en regenachtig wordt en dat zou voor de planten wel beter zijn denk ik. Als iemand nog een goede tip heeft houd ik mij aanbevolen.

Er is een hoop te regelen en te onthouden, gelukkig zijn we met zijn tweeën. Mijn vriend is een grote hulp voor mij, hij regelt veel dingen en als ik te moe of gestrest ben neemt hij het even over. Hoe fijn is dat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten