donderdag 17 november 2016

Tweedehands Aankopen

Omdat wij hier in de buurt geen kringloopwinkel hebben kan ik niet regelmatig even voorbij gaan om te neuzen, dat vind ik jammer want ik vond het altijd leuk en bespaarde mij veel geld. Nu probeer ik een bezoekje aan Nederland altijd te combineren met een bezoekje aan een kringloopwinkel, en hou ik een (mentaal) lijstje bij met dingen waar ik naar zoek.

Maar ja, soms heb je toch dingen nodig. Dus hier maak ik gebruik van ebay kleinanzeigen, een soort marktplaats. Ik was op zoek naar een kinderstoel, omdat ik binnenkort wil beginnen met bij voeden en keek ook rond voor een skipakje voor de (hopelijk) koude winter. Deze week heb ik voor beide dingen kunnen slagen en ik ben weer helemaal blij.

De kinderstoel vond ik in een dorpje naast ons, amper 10 minuten hier vandaan met de auto en tikte ik op de kop voor € 10,-. Ik wil het blad nog even afschuren en afwerken met een bijenwas finish zodat hij weer helemaal goed is. Ik kijk er naar uit om gezellig met zijn 3-en te tafelen!

En toen vond ik ook nog een mooi skipakje online, goede maat en met handige omslag voor handjes en voetjes, mooi paars en als nieuw. Ik moest daar toch in de buurt zijn en haalde het op voor € 4,-. Met goed zoeken vind je zo precies wat je nodig hebt. En eigenlijk gaat het net als bij de kringloop, je maakt je lijstje en neemt de tijd.
Alles is er al, het is een kwestie van vinden :)

10 opmerkingen:

  1. Ja wij gaan hier ook altijd langs de kringloop, enkel dan voor boeken :) Die brengen we ook altijd weer terug haha,.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kopen ook tweedehands waar mogelijk :) Onze jongste klom steeds uit de kinderstoel die van zijn broer was geweest dus toen ben ik op zoek gegaan naar een Tripp Trapp aangezien hij daar niet uit kon komen. Nieuw kost de versie zoals wij hem nu hebben staan 229 euro, ik heb hem voor 35 euro kunnen scoren in een dorp verderop, flinke besparing dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk ook altijd eerst bij de kringloop, maar vind ik het daar niet zoek ik op internet naar 2ehands. De aanhouder wint want soms duurt het even, maar dan vind ik het toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alleen als ik iets echt snel nodig heb koop ik nieuw. De rest kom ik wel tegen bij de diverse kringloopsessies of MP etc.Het is en blijft een leuke sport.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wordt dan altijd he-le-maal blij als ik iets vind van mijn gading.
    Ski-pak doe ik niet omdat ik niet verwacht dat we met mijn zoontje echt lang naar buiten gaan. Ik heb een buggy en een warme voetenzak en een warme jas (ja allemaal al door 1 kindje gebruikt en de jas al door 4!) En anders verzinnen we wel wat.
    Maar ski-pakken heb ik nog nooit nieuw gekocht!
    Kinderstoel... van IKEA. Ooit nieuw gekocht door mijn ouders voor mijn oudste neefje, hij is in 2003 geboren kan je nagaan hoe oud die stoel is? Mijn zus heeft er 4 kids in gezet, ik mijn dochter, 3 oppaskids en nu mijn zoon. Vind ik geweldig om aan te denken als ik iets gebruik =D
    Wij hebben hier wel kringloop en ik loop als ik tijd heb altijd even binnen om te koekeloeren.
    Zo heb ik voor mijn dochter voor 10,- een oude winterjas, een paardrijbroek en paardrijlaarzen gekocht. Voor 10,- toen viel ik bijna flauw, al die dingen zijn nieuw enorm duur!

    Ach en vandaag heeft hij een prachtig gebreid vest aan van 32 jaar oud. Die breide mijn moeder voor mijn broertje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn de leukste aankopen he! Doen wij ook zo. Hier heb je veel minder leuke (en betaalbare) kringlopen helaas dan waar we eerst woonden. Gelukkig hebben we nu wel een leuke gevonden in de buurt, dus daar lopen we wel af en toe binnen. Om spullen af te geven en om lekker te neuzen. Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen