maandag 21 november 2016

Vergelijken loont

Onze opstalverzekering was mij al een tijd lang een doorn in het oog. Ik sloot hem drie jaar geleden af na het toch wel zorgvuldig vergelijken van 3 verschillende offertes. Toch gaat het om een bedrag van € 730,- per jaar (€ 60,-/p.m.) en dat vind ik veel geld, dat moet toch goedkoper kunnen.

Het contract sloot ik af toen wij hier net kwamen wonen en dat was voor drie jaar (kon niet korter) dus nu was het eindelijk zo ver om het opnieuw te bekijken. Je moet namelijk 3 maanden van te voren opzeggen (belachelijk toch) anders zit je er weer een jaar aan vast. (Dat soort dingen zijn nog heel gangbaar hier zo zit ik helaas ook weer voor een jaar aan een stroomaanbieder vast.)

Dus nu was de tijd om rond te kijken en zoeken, het "probleem" is dat wij geen simpel huis hebben maar een grondstuk met verschillende bijgebouwen. Hiervoor kan je geen online aanbieder krijgen, die beginnen niet aan zulke complexe zaken. Ik heb verschillende verzekeringsmaatschappijen gebeld en geschreven maar kreeg meerdere afwijzingen. Gelukkig wint de aanhouder, en heb ik nu een mooi aanbod waar ik heel tevreden mee ben.

Ik was even bang dat ik alle moeite voor niets deed en dat ik geen goedkoper aanbod zou kunnen vinden maaarrrr niets is minder waar. Wij gaan € 240,- op vooruit, dat scheelt ongeveer een derde! Het maandbedrag gaat van € 60,- naar € 40,-.

De voorwaarden zijn wel iets anders, zo is de dekking beter. De bijgebouwen waren eerst alleen tegen vuur verzekerd en nu ook tegen storm en leiding schade. Daarnaast gaan we van geen eigen risico naar € 900,-  eigen risico (op eigen verzoek). Het eigen risico kunnen we prima betalen als er wat is en de zwaardere dekking op de bijgebouwen voelt goed. Zeker met het stormachtige weer ;) Nog een voordeel is dat het contract maandelijks opzegbaar is, heel fijn!

Dus ik ben heel blij met dit resultaat, het levert gelijk een kleine bonus op omdat ik de jaarpremie al bij elkaar gespaard had (en dat dus te veel was). Voor de zekerheid heb ik dat samen met wat extra geld opzij gezet voor het eigen risico, zo grijpen we nooit mis. Toch weer een een stukje optimalisering van onze uitgaven ;)

4 opmerkingen:

  1. Jeetje, dat scheelt veel. Altijd fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik bij vergelijkingen altijd tegen vindt vallen is dat de openingsaanbieding altijd erg aantrekkelijk is, maar dat je vervolgens wel (veel) meer gaat betalen. Is dit in jouw geval ook zo, of bespaar je echt op de lange termijn ook €240 per jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee deze aanbieding bespaard blijvend €240,- per jaar, dus heel fijn!

      Verwijderen
  3. Een forse besparing! Slim! :-) Ook wij vergelijken eenmaal per jaar onze verzekeringen. Hebben wij de verzekering(en) nog nodig, is de dekking nog voldoende of juist te hoog? Kan het goedkoper? Elk jaar valt er weer te besparen. Waarom te veel betalen als het niet nodig is? :-)

    BeantwoordenVerwijderen