donderdag 19 september 2013

Voorraad boodschappen in Nederland

Gisteren ben ik op visite geweest bij mijn moeder, en dat was gelijk een mooi moment om mijn voorraad met Nederlandse boodschappen bij de vullen. Een aantal dingen zijn nu eenmaal goedkoper te krijgen in Nederland. Maar waar haal ik het geld vandaan om voorraad in te slaan, toen kreeg ik een goed idee. Mijn zegelboekje!


Hij is niet helemaal vol, dus in dat opzicht is het zonde. Maar ik kom bijna nooit meer bij de ah nu, dus dat zou nog eeuwen duren. Door het boekje in te leveren kreeg ik iets meer dan € 40,- en dit gaf mij de ruimte om wat boodschappen in te slaan.


Extra boodschappen Nederland
aantal artikel  bedrag   totaal 
3 Ontbijtkoek   0.49   1.47
1 Ketjap manis 500ml   0.99   0.99
1 Uien 5kg   1.79   1.79
2 Blik halve perziken   0.79   1.58
1 Zilveruitjes   0.37   0.37
10 Gepelde tomaten blik   0.28   2.80
1 Blik ham    1.49   1.49
1 Gele zeep   1.08   1.08
1 Roomboter 250gr   0.99   0.99
2 Margarine 250gr   0.45   0.90
2 Bouillonblokjes   0.39   0.78
3 Roggebrood   0.39   1.17
10 Blikjes tomatenpuree   0.07   0.70
1 Gele zeep   1.00   1.00
2 Bouillon in pot, rund   0.79   1.58
3 Beschuit volkoren   0.42   1.26
3 Zilvervliesrijst 1 kg   0.95   2.85
2 Spekreepjes 250gr   0.83   1.66
2 Rookworst 250gr   0.79   1.58
1 Chinese mie   0.55   0.55
1 Afwasborstel hout   0.69   0.69
1 Gembersiroop 200ml   1.40   1.40
  totaal   28.68

Ik vind het wel moeilijk om niet meer zo veel dingen biologisch te halen, maar het is gewoon niet te doen in de huidige situatie. Ik hou mijzelf voor dat het in de toekomst wel weer mogelijk is en dat ik nu gewoon doe wat ik kan, maar het is wel een tweestrijd.

De blikken gepelde tomaten gebruik ik erg veel, tot mijn grote verbazing heeft AH ze weer in prijs verlaagd en zijn de nu € 0.28. Een aantal dingen zijn hier lastig te krijgen zoals ontbijtkoek, beschuit, zilvervliesrijst en blikjes tomatenpuree. De ontbijtkoek en beschuit zijn als tussendoortje, voor bij de thee. Roggebrood gebruik ik om mijn broodvoorraad mee aan te vullen, het is goedkoop en vult goed.

De margarine en roomboter gebruik ik om koekjes mee te bakken. Ik meng het dan door elkaar. De uien waren in de aanbieding bij de lidl en aangezien ik veel uien gebruik kon ik het niet laten liggen! De spekreepjes en rookworst gebruik ik als vlees bij de maaltijd. Ik ga uit van 60 gr. rauwe spekjes per persoon en de rookworst bevat ongeveer 3 porties van ongeveer 80gr.

De gembersiroop vond ik erg duur, en ik ben van plan dat de volgende keer zelf te maken. En dan had ik nog een impuls aankoop: de chinese mie. Daarmee ga ik binnenkort een lekkere maaltijd maken met de paksoi uit mijn tuin :)

Voorlopig is mijn voorraad weer aangevuld! En daarnaast heb ik een hele leuke en gezellige dag met mijn moeder gehad. Ik heb daar gegeten en gelijk nog het kliekje meegekregen, dus mijn weekmenu word ook wat veranderd. Maar dat is alleen maar voordelig natuurlijk!

5 opmerkingen:

  1. Bij zegeltjes sparen heb ik altijd het gevoel de je eigenlijk alles eraan zelf betaald.

    Wel fijn dat je weer even hebt kunnen inslaan. Ik moet hier nog beetje aan de gang met recepten zoeken enz, heb zo veel tomaten uit eigen tuin...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond de zegels behoorlijk voordelig. Het rendement erop is veel hoger dan op de spaarrekening. Je betaald € 49,- aan een vol boekje (AH) en dan krijg je €3,- extra. Dat is een rendement van 6%,namelijk (3/49)*100. Daarnaast spaar je ongemerkt, en de AH was altijd mijn favoriete winkel want het is de goedkoopste (behalve in groente en fruit).

      Dat nare gevoel wat jij beschrijft heb ik meer bij alle "gratis" zegels, voor smurfen, voetbalplaatjes en andere troep.

      En nu ben ik erg blij met het geld en mijn voorraad ;)

      Verwijderen
  2. Lekker joh al je inkopen gedaan ,kastjes weer gevuld;) jongste dochter die studeert zweert bij de tomatenpuree van ah,als je haast geen geld meer over hebt aan het eind van de maand kun je altijd nog een soepje koken van de tomatenpuree van ah , kost nog geen duppie , mede student heeft vast nog wel een droog broodje voor croutons en voila weer een maaltijdje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook altijd tomatenpuree, gezeefde tomaten en gepelde tomaten staan. En ik gebruik het regelmatig. Het gaat echt in heel veel dingen van soep, macaronisaus of in de groentestoofschotel. En het is super gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je nog 'n bijna vol zegelboekje had!
    Zo kon je toch mooi de kasten weer bijvullen.

    BeantwoordenVerwijderen