donderdag 16 april 2015

Alles groeit weer!

Ik blijf dit een heerlijk seizoen vinden, zo mooi om te zien hoe alles weer groeit. Zo komt de rabarber al weer enthousiast boven de grond kijken en ook de rucola loop lekker uit. Ik loop graag door de tuin om te ontdekken wat er allemaal groeit en bloeit en ik leer de tuin zo ook beter kennen. Zo langzamerhand begin ik te onthouden wat waar groeit en wanneer het opkomt, en wat voor bomen, planten en struiken het nu eigenlijk zijn.



Dit voorjaar wil ik nog proberen om een net over (het grootste deel van) de bessenstruiken te spannen zodat niet alleen de vogels er plezier van hebben. Voordat dat kan moet wil ik echt de brandnetels er tussenuit halen, want anders kan ik de bessen niet eens meer terugvinden straks. De brandnetel is een enorme woekeraar maar is nu nog klein en dus makkelijker te verwijderen. Ik heb al een beginnetje gemaakt en hoop binnenkort aan de rest toe te komen.Voorlopig doen de bessenstruiken het enorm goed en zitten ze vol met beginnende besjes, dus het bied goede vooruitzichten!


8 opmerkingen:

  1. Ik had het echt niet verwacht, maar zag gisteren dat hier inderdaad ook de rabarber weer de kop opsteekt! Taaie plant, al tig keer verplaatst, gescheurd, enzovoorts, maar elke keer komt hij weer omhoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. If you can't beat it, eat it! Heerlijk, brandnetel! Soep is zo gemaakt en zit zo boordevol vitaminen en ijzer dat je je afvraagt waarom niet iedereen op de brandnetelpluk gaat in het voorjaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn eerste reactie was ook gelijk......dat wordt soep maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ging vanochtend boodschappen doen en de lente is hier ineens volop uitgebarsten, overal bloemen, jong groen, paardenbloemen (die ik overal leuk vind, behalve in mijn eigen tuin) en de perenbomen in onze straat beginnen in bloei te komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brandnetelstamppot, héérlijk!
    Groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier begint ook van alles te ontluiken. Prachtig om te zien!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen