donderdag 30 april 2015

Auto kapot?!?

Afgelopen week viel mij ineens op dat de auto meer herrie maakte, het leek er op dat de uitlaat lek was. Helaas heb ik dit al eerder meegemaakt ongeveer twee jaar geleden, toen moest er een compleet nieuwe uitlaat onder. Dat grapje kostte mij meer dan € 250,- en dat was met behulp van mijn handige vader. Vandaar dat het zweet mij nu ook weer uitbrak want ook al heb ik het geld liggen, het laatste waar ik zin in heb is een dikke rekening van de garage.

Mijn autootje, hier nog met Nederlands kenteken

Nu hebben Maarten en ik beide onder de auto gelegen om te kijken, en buiten een gaatje konden wij niets vinden dus er was nog hoop. Aangezien ik geen andere oplossing zag, en het met de dag erger werd besloot ik dat wij de auto toch maar naar de Werkstatt moesten brengen. In ons dorp zit een kleine Werkstatt met enorm vriendelijk personeel waar ik de vorige keer ook goed en gunstig geholpen was, dus wij hebben de auto daar heen gebracht.

De beste man had gisteren wel even tijd, en heeft Maarten na het brengen van de auto nog even naar huis gebracht zodat hij niet daar hoefde te wachten. Toen Maarten vervolgens rond het middaguur belde om te vragen hoe het er voor stond bleken ze de auto net 10 minuten geleden al bij ons op het terrein gezet te hebben. De sleutel zat in de brievenbus. De auto was gerepareerd en rijd weer als een zonnetje, kosten € 20,-. Dat valt reuze mee!

Het is toch weer een opluchting, want zoiets kan soms toch flink wat geld kosten. Gelukkig zet ik maandelijks een vast bedrag opzij voor de afschrijving en reserveringskosten van de auto. Ik spaar tot ik het bedrag voor een nieuwe auto bij elkaar heb, ik ben nu al op 3/4e van het gewenste bedrag.

Ik moet zeggen dat de kosten voor deze auto tot nu toe alleszins mee vallen. In de laatste 3 jaar had ik niet meer dan € 350,- aan onderhoudskosten. Voorlopig rijd hij weer, eind dit jaar moet hij weer gekeurd worden naar verwachting gaat hij dat weer glansrijk doorstaan. Hopelijk kan ik nog heel lang met dit autootje rijden, want hij bevalt nog altijd heel erg goed!

11 opmerkingen:

  1. Fijn hoor, als de reparatiekosten meevallen....! Goed onthouden dat het tot nu toe meeviel, mocht het een keertje tegenvallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede service en mooie prijs voor de reparatie van je auto. Fijn, dat het zo mee viel, en dat je tot nu toe weinig onderhoudskosten hebt. Wij hebben ook een Cuore gehad, maar op een gegeven moment moesten we toch met pijn in ons hart afscheid van hem nemen. Altijd veel plezier van gehad, zuinig, lage kosten, echt een fijne auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is na 5 jaar rijden de Dai echt op er komen te veel kosten aan erg jammer. Maar wordt ook eens tijd voor wat grotere auto en ook qua veiligheid is zo,n blikken doosje niets :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat is fijn, hier met de auto had ik iets minder mazzel. Hij wou zelfs even niet aan vanmorgen. Gek genoeg... Hopelijk blijft hij het heel lang doen bij jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb zelf een Gran Move gehad van "Daihatsjie".
    Erg zuinig en niet stuk te krijgen.
    Harm

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat viel mee! Was het toch iets met de uitlaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig dat het meeviel! Wij hadden dit jaar een flinke rekening helaas voor de auto...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zou dat een opluchting zijn geweest voor je dat de kosten meevallen! Hopelijk kan je er een lange tijd mee blijven rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig dat de kosten meevallen toch! Ik moet wel zeggen dat ik de kosten voor onderhoud van een auto altijd duur vindt.

    BeantwoordenVerwijderen