woensdag 28 september 2016

Baby-Update

Vera is inmiddels al weer ruim vier maanden en het gaat heel goed met haar. Ze is al lang niet meer het kleine meisje wat ze in het begin was, ze is inmiddels al een flinkerd aan het worden. Wat ook heel leuk is, is dat ze meer meekrijgt van haar omgeving en daar ook op reageert. Ze kijkt aandachtig, ontdekt de wereld en leert. Het is heel leuk en bijzonder om te zien hoe ze bijna dagelijk wat nieuws leert of ontdekt, van spelen met je stem of tenen tot omdraaien of andere acrobatische toeren. Ze heeft een enorme levenslust en is (over het algemeen) heel vrolijk, wat heel aanstekelijk werkt.

En in onze ogen is ze natuurlijk het meest perfecte kleine mensje wat op deze aarde bestaat, alles wat ze doet is schattig. Ze kan zo lief geeuwen, luid en vol overgave. En niesen dan, ook al zo luidruchtig. Zeker een bijna-nies HAAAAAAAaaaah .... oh nee toch niet ;)

Borstvoeding gaat helemaal goed, daar ben ik heel blij mee. Is ook ideaal vooral 's nachts, omdat we samen slapen merk ik vrij snel dat ze honger heeft en leg haar dan aan. Ze wordt er niet eens echt wakker van. Voor overdag heb ik toch een voedingskussen gekocht, een hele dure zelfs. Omdat ik van plan ben om nog lang borstvoeding te geven vond ik dat het best wat comfortabeler mocht. Ik wilde geen piepschuimkorrels omdat mij dat niet zo lekker leek qua inandemen van gifdampen enzo, dus ik kocht een kussen/slang gevuld met spelthulsjes  met een hoes van bio katoen. ( zie hier https://www.hans-natur.de/stillkissen-200-cm-dinkelspreufuellung-kba-we-love-nature-hans-natur_p4559.html). Bevalt mij erg goed en ik kan met een gerust hart Vera erop leggen.


Ik heb trouwens ook 1 stuk speelgoed voor haar gekocht bij dezelfde winkel. Een rammelaar in de vorm van een banaantje, ook bio katoen gevuld met bio wol. ( https://www.hans-natur.de/greifling-banane-nanchen_p25659.html). Heel schattig! Verder kopen we weinig en kregen we gelukkig ook niks qua speelgoed enzo. Alles wat veilig is voor de baby wat ze niet stuk kan maken is speelgoed, momenteel zijn mijn haar, een kersenpitzakje, een spiegel en een belletje favoriet. Het huis staat vol met spullen om te ontdekken, daar hoeven we voorlopig geen spul bij.

 Ik draag Vera nog steeds het grootste deel van de dag, ze ligt alleen in bed als wij ook in bed liggen (soms slaapt ze iets langer en sta ik vast op). Het dragen bevalt mij ook heel erg goed, en zij is helemaal tevreden als ze gedragen wordt.  Net nog met de was ophangen buiten, ze werd wakker en kwam erachter dat we buiten waren en toen ging ze stilletjes naar de wapperende bomen kijken. Ook als ze moe/onrustig is blijkt de drager een uitkomst, als ik gewoon mijn ding doe valt ze vanzelf in slaap.

 De conclusie van dit stuk, het gaat heel erg goed met ons 3-en en wij genieten heel veel van elkaar. We doen niet te moeilijk en daarom gaat het eigenlijk vrij makkelijk allemaal :)

13 opmerkingen:

  1. Schattig kindje en nog steeds zo'n volle haardos.... Onze jongste kleindochter wordt binnenkort 2 jaar en heeft nog zoveel haar niet of Vera.liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We krijgen daar ook constant complimenten over, iedereen vind het zo mooi. En wij ook natuurlijk :)

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig meisje!
    Lieve groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke lachende foto's. Daar ga ik zelf ook van glimlachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijk meisje is jullie dochter. Heel leuke foto,s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's en een heerlijk meisje om te zien.Wat fijn dat het zo lekker loopt .Gewoon lekker genieten en dat doen jullie volop zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een heerlijke dochter! En van die speeltjes, zo heb ik er nooit over nagedacht. Wij hebben zelf geen kinderen, maar vrienden wel en wij geven ze altijd duurzame (houten) cadeaus, maar eigenlijk hebben ze ook al zoveel. Misschien maar een keer meenemen naar de speeltuin of het bos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk inderdaad dat zoiets met zo leuk is (of misschien wel leuker). En wat dacht je anders van samen bakken ( pannekoeken of taartjes), hutten bouwen, zwemmen of verstoppertje spelen. Aandacht is altijd het meest waardevolle wat je kan krijgen :)

      Verwijderen
  7. Zo leuk om te lezen dat jullie lekker je ding doen en niets van anderen aantrekken =D
    Dan geniet je toch het meest!

    BeantwoordenVerwijderen