maandag 12 september 2016

Lekker bezig

Dit weekend vond ik zowaar de tijd om iets te doen wat al een tijdje op mijn lijstje stond. Ik maakte de 'witte kamer' fris en klaar voor de winter. In deze kamer hebben wij onze voorraad staan, en hij dient als koelkast in koele tijden. Helaas is het de laatste tijd best warm dus de echte koelkast staat nu al twee maanden aan. Maar de ervaring leert dat we eind deze maand waarschijnlijk weer zonder koelkast kunnen, dus dan is het wel lekker om alles weer ordelijk te hebben.


Ik heb alles opnieuw gesorteerd, spinnen en webben verwijderd en de plankjes afgenomen. Een bijkomend voordeel is dat ik nu weer goed weer wat ik heb en wat er op moet, handig!

Hier staat trouwens niet alles voorraad. De rijst en pasta staan in de keuken in kastjes, even als de bloem, noten en zaden. Dit in verband met de immer aanwezige muizen, en ook de temperatuur en luchtvochtigheid spelen een rol. Ik vind het zo lekker dat het weer opgeruimd is dat ik regelmatig even ga kijken om te genieten van mijn werk!

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n opgeruimde voorraadkast. Ik kan daar zelf altijd helemaal gelukkig van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds mijn ouders ook visite kregen van muizen in de keukenkastjes bergen we dit ook altijd op in glazen potten. Staat ook nog eens mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanwege muizen heb ik in de kelderkast alles wat voor hun eetbaar is in metalen koffieblikken zitten en in plastic afsluitbare bakken . En dat gaat prima .Ik ben super blij met m'n kelderkast toen we hier kwamen was die niet betegeld en hingen de vleeshaken nog in het plafond. Inmiddels zijn die er uit en is de vloer en de opstaande rand tegen de muur aan betegeld echt ideaal . Er zit bij ons een ventilatie luik in , een metalenplaat met gaatjes die van binnenuit is af te sluiten met een luik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel fijn als je klusjes gedaan krijgt he! dan vraag je je af waarom het zo lang heeft moeten duren omdat je er nu zo blij van wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen