woensdag 17 juli 2013

De hooizolder

Eerder schreef ik al dat alle hooi van onze hooizolder gehaald moet worden zodat wij een lagere woonhuis verzekeringspremie krijgen. Afgelopen week hebben wij een begin gemaakt aan het leeghalen. Het is heel veel werk, en ook heel zwaar en vies werk. Inmiddels hebben wij een derde van alle balen, en alle losse stro van de zolder af. Ik zeg wij, maar ik heb niet lopen sjouwen. Alle eer gaat naar vriend en mijn vader.

De hooizolder

Alles wordt op de aanhanger gegooid
En achter op het terrein weer opgestapeld

Binnenkort gaan ze hier weer mee verder. Als de klus klaar is scheelt ons dat tussen de € 200,- en € 300,- per jaar aan verzekering, best veel dus.
Het leeghalen van de hooizolder leid ook weer naar nieuwe klussen. Wij hebben een 3-tal kamers beneden welke direct onder de hooizolder liggen. Deze kamers hebben een verlaagd plafond en ongeveer 10cm daarboven ligt de houten zolder vloer. Naar mijn weten zit hier geen isolatie of iets tussen. Wij willen dit stuk vloer vervangen door platen en isolatie. Zodat wij hier niet teveel warmte verliezen, en zodat er geen muizen tussen kunnen. Dus houd ik mijn ogen open voor ongeveer 40m2 plaat en isolatie materiaal, dan kunnen we hopelijk voor de winter dit klusje nog klaren.

3 opmerkingen:

  1. Geen idee wat de prijzen in Duitsland zijn, maar vanwege de slechte zomers de afgelopen jaren, is de hooi/stro prijs in Nederland toch al snel 5 euro per baaltje. Misschien een idee om jullie 'lastige' voorraad hooi/stro te verzilveren? Altijd beter als het zomaar weg te laten rotten in de tuin. Al levert dat natuurlijk op den duur wel weer compost op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, ik wist niet dat stro zo veel waard is. Geld dat ook voor oudere stro? Ik heb het eerste deel gratis af laten halen, maar er liggen nu nog zo'n 70 balen op de zolder.

      Verwijderen
  2. Zo, dat scheelt nogal wat dan per jaar! Verkopen is idd een optie zoals Nicky al zegt. Dan levert het nog weer meer op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen