vrijdag 19 juli 2013

Extra Boodschappen

Vandaag ben ik even in Nederland geweest en ik heb gelijk nog wat boodschappen gehaald voor de voorraad. Een aantal dingen kan ik hier niet, of heel duur krijgen.



Het blikje cola en de appel waren voor onderweg. Ik was goed voorbereid vertrokken, maar helaas niet gedacht aan eten of drinken. En met die hitte werd ik behoorlijk dorstig. Dus dat was € 0,55 die voorkomen had kunnen worden.
Daarnaast heb ik ook nog wat non-food artikelen gekocht.Voornamelijk noodzakelijke dingen. Ik heb een toiletborstel gekocht voor € 1,50.

Ik ben nog langs twee kringloopwinkels geweest. Eentje in Winschoten, op zich wel een mooie, nette winkel. Maar best wel aan de prijs, bovendien verkochten zij niet wat ik zocht. Daarna ben ik naar een kringloopwinkel in Duitsland gegaan. Ik zag laatst een advertentie in de plaatselijke krant, voor een kringloopwinkel in Weener, net over de grens bij Winschoten. Deze kringloopwinkel is alleen op vrijdagmiddag en zaterdag open, en ligt op een verlaten terrein ergens achteraf.
Hier kon ik wel slagen, en heb ik een vaste telefoon en een doucheslang meegenomen voor € 4,-. Wij hebben nu al 3 weken een telefoonaansluiting maar hadden al die tijd nog geen werkende telefoon, en zijn nu dus erg blij met een werkende telefoon. Al met al ben ik toch weer iets meer dan  € 20,- lichter, en nu hopen dat de schade met de wekelijkse boodschappen morgen meevalt.

2 opmerkingen: