zondag 28 juli 2013

Menu en boodschappen week 31

Menu week 31

27-jul   zaterdag Macaroni carbonara
28-jul   zondag Macaroni carbonara
29-jul   maandag Panir met gyroskruiden, tomatenrijst en sla
30-jul   dinsdag Gekookte aardappel, rode kool en cevapcici
31-jul   woensdag Panir met gyroskruiden, tomatenrijst en sla
1-aug   donderdag linzensoep uit blik met broodje
2-aug   vrijdag Nasi met ei


aantal artikel  bedrag   totaal 
1,168 kg bananen           0,95      1,11
0,274 Trostomaten           0,66      0,18
0,492 Kaas jong stuk           4,29      2,11
1 Peren (kg)           1,99      1,99
3 Kiwi's           0,25      0,75
1 Uien (kg)           0,99      0,99
1 Komkommer           0,49      0,49
1 Roomkaas mager           0,59      0,59
2 Melk vers halfvol 1l           0,59      1,18
1 Kipfilet 200gr dun gesneden           1,89      1,89
1 Suiker (kg)           0,89      0,89
2 Linzensoep in blik 800gr           0,79      1,58
1 Brood zuurdesem 500gr           0,65      0,65
1 Zoute stokjes 250gr           0,39      0,39
2 Cevapcici rundvlees 240gr           1,39      2,78
1 Pleisters classic           0,99      0,99




totaal    18,56

Deze week weer wat simpel eten. Ik heb gekeken wat ik nog had staan, en vond een pakje carbonara saus. Ik kon hier bij de lidl geen ham in blik vinden en heb daarom een pakje Cevapcici meegenomen om te bakken voor door de macaroni.
De panir ga ik zelf maken van de melk, en wordt bij wijze van experiment gekruid met gyroskruiden.
Verder nog een keertje soep uit blik om de kosten wat te drukken, een blik linzensoep kost hier slechts € 0,79 en dat is voldoende voor twee personen.
Nasi maak ik altijd zonder vlees, ik heb afgelopen week van iemand een doosje eitjes gekregen dus die hoef ik niet te kopen.
En zo kom ik weer een keer uit onder de €20,- euro, en dat is mooi want ik krijg pas de 11de van augustus weer nieuw boodschappengeld. Met het geld wat ik de afgelopen weken heb uitgespaard, kan ik de aankomende week weer boodschappen doen.

14 opmerkingen:

  1. Wat zijn bij jullie de boodschappen eigenlijk goedkoop als ik dat zo lees. Fijn zeg!
    Als ik hier hetzelfde zou gaan halen ben ik echt wel meer kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm, ik had niet het idee dat het zoveel scheelde met Nederland. Behalve de linzensoep dan.

      Verwijderen
    2. Er staan meerdere dingen bij die iig in ons dorp echt duurder zijn zoals de verse melk, zuurdesembrood, suiker,de soep,peren,trostomaten...ik neem tenminste aan dat de eerste prijs die je er hebt staan de kiloprijs is of heb ik dat verkeerd?

      Verwijderen
    3. Ja, bij de peren/bananen/tomaten enz. is de eerste prijs de prijs per kg.
      Ik had het idee dat de prijzen niet zo veel afweken van NL, maar het blijft moeilijk vergelijken.
      Er zijn ook nog prijsverschillen binnen Nederland natuurlijk.

      Verwijderen
  2. Carbonara uit een pakje? Waarom koop je dat, ten eerste lijkt me het helemaal niet lekker en ten tweede is het zo makkelijk zelf te maken en ook goed betaalbaar..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop dat normaal niet, waarschijnlijk komt het uit een kerstpakket ofzo. Maar ik zag het staan en bedacht dat ik dat goed op kon maken.

      Verwijderen
    2. Ja dat is herkenbaar, je krijgt iets of koop een aanbieding waarvan je later denkt waarom bewaar ik het. En dan toch het zonde vind om weg te gooioen. Was het nog wel lekker?

      Verwijderen
    3. Ja, het was goed te eten. De cevapcici erdoor was lekker :)

      Verwijderen
  3. Goh, ik denk dat je hier in Servie (het land van de cevapcici)geen runder cevapcici kan vinden, Wij maken het altijd zelf en doen dan half om half. 14 dagen terug nog gemaakt omdat we gasten uit Nederland hadden. Het viel in de smaak

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook erg lekker, het paste bijzonder goed door de carbonarasaus :)

      Verwijderen
  4. Ziet er lekker uit. Het 'probleem' van dingen krijgen en dan niet willen weggooien is herkenbaar. Vaak wordt het dan bewaard tot tijden dat het financieel wat slechter gaat, dan drukt het toch te kosten. Dan ben ik wel altijd blij op dat moment dat ik heb gekregen, want dan komt het toch nog van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens, helaas heb ik ook "krijgertjes" waarbij je dan dure ingrediënten nodig hebt zoals vlees, en dan schiet het natuurlijk niet op.

      Verwijderen
  5. Mooi lijstje, denk echter dan ik hem hier ni blij kan maken met meerdere keren het zelfde te geven. Al is hier het lijstje ook weer goed gelukt. Het is zo makkelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb op dit moment geen vriezer, dus ik ben niet in de gelegenheid een portie in te vriezen voor later. Voor twee dagen koken is voordeliger in ingrediënten en energie.

      Verwijderen