dinsdag 30 juli 2013

Extra boodschappen


Extra Boodschappen
2  Roggenbrood ES 500gr       0,35       0,70
4 Chocoladereep ES 100gr       0,36       1,44
6  Gezeefde tomaat pak       0,28       1,68
3  Gepelde tomaat blik       0,35       1,05
2  Volkoren brood, 2e halve prijs       0,75       1,50
6  tomaten puree klein blikje       0,07       0,42
2  Mariebischuit ES       0,61       1,22
2  AH fritessaus 750ml, 2e halve prijs       0,86       1,71
2  Perzikken blik ES       0,79      1,58
1  Ham blik ES       1,49       1,49
1  Pindakaas 600gr ES       1,29       1,29
1  Volkorenbeschuit ES       0,42       0,42
5  Dadels 200gr (action)       0,69       3,45
2  Caramel thee, 2e halve prijs       0,58       1,16
2  Sterremunt thee, 2e halve prijs       0,62       1,23
1  Sambal badjak       1,35       1,35



    21,69






Gisteren zijn we voor wat administratieve zaken langs Nederland gereden. Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en mijn voorraad wat aangevuld. De blikjes tomatenpuree kan ik hier lastig krijgen. De gezeefde en gepelde tomaten zijn hier duurder, de prijs is vergelijkbaar met de prijs bij de lidl in Nederland. De dadels eet ik graag bij het ontbijt en zijn nu voordelig bij de action, dus gelijk wat ingeslagen. De caramel- en sterrenmuntthee kan ik hier nog niet vinden, dus vul ik mijn voorraad nog maar aan. Alles bij elkaar tikt het toch behoorlijk aan.














4 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit van caramel thee gehoord. Sterremunt wel en dat vind ik erg lekker.

    Lijstje ziet er mooi uit en je hebt lekker weer een voorraadje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Caramel thee is voor mijn vriend, is zijn favoriet. Ik zelf ben meer van de sterrenmunt.

      Ik ben ook blij met mijn voorraadje, het is leuk om de kasten vol te zien :)

      Verwijderen
  2. Als ik je een tip mag geven: probeer te becijferen hoe lang het duurt voor een bepaalde aanbieding (bv 1 + 1) weer komt en koop de hoeveelheid die je nodig hebt om die tijd te overbruggen. Dan eet/drink je die specifieke producten de rest van het jaar voor de helf van het geld.
    Bijvoorbeeld de caramel- en sterremunt thee: dat is lang houdbaar en wordt veel door jullie gedronken. Koop dan meerdere pakjes daarvan en profiteer van die lage prijs.

    Op die manier kunnen wij bijna het hele jaar heel veel van onze vaste artikelen (seizoens-groente en fruit uitgezonderd) eten voor aanzienlijk minder dan de reguliere prijs.
    En om eerlijk te zijn, werkt een voorraadje met je vaste producten ook therapeutisch: je ziet het en je weet dat je een tijdje geen geld hoeft uit te geven als dat even niet mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker een goede tip! Nu was het zo dat de thee al eerder in de aanbieding was geweest en ik nog een redelijke voorraad had. Dus vandaar dat ik niet zo veel heb meegenomen.
      Vroeger had ik voor zulke aanbiedingen altijd extra ruimte in mijn boodschappengeld, dat noemde ik de boodschappenbuffer. Hiervan kon ik dan aanbiedingen inslaan zonder dat mijn hele weekbudget eraan ging.

      Verder merk ik nu dat ik steeds minder dingen uit de aanbieding gebruik. Waarschijnlijk omdat ik veel basisproducten gebruik. En helaas zijn meel en suiker niet vaak in de aanbieding. Maar anders werkt het heel goed!

      Verwijderen