zondag 27 juli 2014

Boodschappen en menu week 31

Menu
26-jul    zaterdag Gevulde courgette met rijst en sla (extra rijst koken)
27-jul    zondag Salade met mais, bonen en avocado, daarbij rijst 
28-jul    maandag Salade met mais, bonen en avocado, daarbij rijst 
29-jul    dinsdag Bietjes met hamburger en aardappel (extra aardappel koken)
30-jul    woensdag Courgettesoep met brood
31-jul    donderdag Fritatta met aardappel, ei, doperwten en spinazie en sla
1-aug    vrijdag Courgettesoep met brood

Menu
Soort aantal artikel  bedrag   totaal 
Fruit 3,724 Bananen    0,95   3,54
0,5 Druiven rood biologisch   4,00   2,00
4 Kiwi's   0,29   1,16
Groente 0,63 Paprika rood 3 stuk   1,49   0,94
1 Kidneybonen bio glazen potje   1,39   1,39
1 Pot met voorgekookte aardappelen   0,85   0,85
1 Avocado's   0,99   0,99
1 Mais bio glazen potje   1,39   1,39
1 Bruine bonen gedroogd 500gr   1,99   1,99
2 Blik gepelde tomaten a 400gr   0,39   0,78
Brood e.d. 1 Bio havermout (5 granen) 500gr   1,69   1,69
1 Bio volkoren tarwemeel   1,29   1,29
1 Bio tarwebloem   1,09   1,09
1 Bio volkoren roggemeel   1,29   1,29
1 Bio afbakbroodjes rogge   0,89   0,89
Overige 1 Kattenvoer   0,89   0,89
2 Kant en klaar blik linzensoep   0,85   1,70
1 Azijnextract 400ml (goed voor 2 l.)   0,99   0,99
Lekkers 1 Zuurtjes in blik 200gr   0,99   0,99
1 Zoute stokjes 250 gr   0,39   0,39
2 Flesje bier 0,5  liter   0,29   0,58
2 Statiegeld flesjes bier   0,25   0,50
1 Kokosvlokken 100gr   0,89   0,89
totaal 27,21

Deze week heb ik mijn best gedaan het menu zo veel mogelijk te plannen om wat ik in de tuin en voorraad heb. Dus uit de tuin komt deze week vooral veel courgette, wat sla en wat doperwten. En niet helemaal uit de tuin, maar wel uit eigen productie komen de eieren voor donderdag. Daarnaast wil ik de vriezer wat leegeten, deze week haal ik er in elk geval spinazie en hamburgers uit. Alle beetjes helpen.

Om het mijzelf makkelijk te maken en om energie te sparen kook ik zaterdag extra veel rijst, zodat wij ook voor zondag en maandag genoeg hebben. Op diezelfde manier kook ik dinsdag extra aardappel, zodat ik de aardappelen donderdag alleen maar op hoef te bakken.

Verder heb ik deze week mijn voorraad wat bijgevuld, ik had wat meel en bloem nodig en ook de bruine bonen waren bijna op. Volgens mij kunnen die wel wat goedkoper, maar ik ben blij dat ik ze überhaupt kon vinden. Wat opvalt is de azijnextract, ik ben in deze tijd nog altijd druk met inmaken en gebruik daarvoor veel azijn. Dit is een relatief klein glazen flesje, wat nog verdunt moet worden. Het is wel wat duurder dan twee grote flessen, maar doordat je minder verpakkings-materiaal hebt vind ik het zeker waard. Ook kocht ik een blikje zuurtjes voor in de auto, lekker om af en toe wat te snoepen.

Om mijzelf voor duurdere uitgaven te behoeden heb ik twee blikken linzensoep meegenomen, zo kan ik als ik een keer geen zin of tijd heb om te koken een blik opwarmen. Ondanks dat het niet bijzonder gezond is, is het beter dan het alternatief. Omdat het zeer waarschijnlijk is dat ik in zo'n geval anders een patatje ga halen. Door met zelfkennis vooruit te plannen kan ik in dit geval geld besparen.

4 opmerkingen:

  1. Je menu ziet er weer goed uit!
    Fijn dat je diverse groenten uit de tuin kan halen en de eieren van eigen erf.
    Ik heb ook 2 blikkensoep op m'n boodsch.lijst staan eind deze week want anders vergaat het me hetzelfde als jou...
    patat voor het gemak en dat is toch net wat ongezonder want dan neem ik er wat mayo bij enzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bonen en veel andere basisingrediënten kun je in ook goed (en voordelig) online bestellen. Zeker handig bij de wat minder gangbare varianten, als je niet zo dicht bij een Toko woont. Dit vind ik zelf een handige site: www.pit-pit.com. Ze bezorgen ook in Duitsland zie ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi lijstje, idee om zelf keer grote pan soep te maken en die te wecken. Gezond, goedkoop en lekker makkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. in Duitsland weet ik verkopen ze 4 a 5 liter inmaakazijn met kruiden en zonder.ieder geval bij rea.l

    BeantwoordenVerwijderen