vrijdag 11 juli 2014

Lang verwacht..

Eindelijk ga ik er even weer voor zitten om te schrijven, sorry dat ik zo lang afwezig was! Het gaat eigenlijk heel erg goed, maar ook druk. De drukte zit voornamelijk in mijn hoofd, ik wil zo veel dingen doen en lijk de tijd niet te kunnen vinden.

Mijn nieuwe baan bevalt heel erg goed, ik werk er inmiddels al vier weken! De tijd gaat snel zeg. Ik moet zeggen dat het ook veel tijd en energie kost, vooral in het begin. De hele dag Duits praten en allemaal nieuwe mensen en dingen leren vreet energie! Maar het is wel heel leuk, en ik ben heel erg blij met deze kans.

Waar het eigenlijk op neer kwam is dat ik een beetje hard van stapel gelopen ben, ik wil zoveel dingen dat ik het uiteindelijk niet helemaal meer trok. Ik wilde vroeg opstaan zodat ik kan sporten voor het werk, daarnaast super gezond eten, alles zelf koken, brood zelf bakken, werken, alles goed budgetteren, de tuin bijhouden en bloggen. Ergens knapte er wat, en ik kwam erachter dat het niet allemaal ging.

De laatste weken heb ik mij even alleen op het werk gefocust, dat was het enige wat echt lukte. Ik blijf moeite hebben om de balans te vinden tussen alles, en dat frustreert mij wel een beetje. Maar ik ken mijzelf, ik wil teveel tegelijk. Ik zal waarschijnlijk moeten beginnen met 'van alles een beetje'. Ik loop gewoon te hard van stapel.

Met het bloggen is het zo, dat als je eenmaal een paar dagen niet geblogd hebt het steeds moeilijker wordt om terug te komen. Voor mij werkt dat in elk geval zo. Met dit berichtje haal ik voor mij de drempel weer wat naar beneden, en ik zal binnenkort nog wel weer wat nieuwe berichten plaatsen.

13 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer terug bent :). En proberen alles stap voor stap te doen, in plaats van alles als 1 grote berg van 'moeten' te zien kan ook helpen. Gewoon doen waar je aan toekomt, en de rest komt morgen. Of die dag erna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dit klinkt erg bekend. Niet alleen voor mij, maar ook (vooral) bij vriend. Hij heeft zijn les op de harde manier moeten leren. Op tijd wat rustiger aan doen en je prioriteiten kennen. Ook niet te trots zijn en op tijd hulp inschakelen (je vriend, je omgeving, de pizzacourier ;)) Een nieuwe baan ís ook gewoon reuze intensief, logisch dat het niet allemaal lukt. Als één van die dingen lukt is het al heel knap.
    Groetjes, S.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat het goed gaat! Dat je heel veel tegelijk wilt, dat was al wel duidelijk uit je blogjes! Heel enthousiast, maar soms neem je te veel hooi op je vork. Het is net alsof ik mijn eigen oudste dochter hoor, die heeft eigenlijk ook minstens 48 uur op een dag nodig. Pas goed op jezelf, want iedereen kan een burn out krijgen en daar ben je niet meteen weer van af.
    Je hoeft niet iedere dag of iedere week een blogje te schrijven (dat moet ik ook eens tegen mezelf zeggen ;-)
    Je hoeft ook niet alle blogjes van anderen te lezen en commentaar te geven.
    Je hoeft niet alle eten zelf te koken. Ik heb vanavond een broodje met kaas en sla/komkommer/peterselie/tomaat gehad en helemaal niets gekookt - geen puf.
    Niet te veel moeten en willen en regelmatig ontspannen is mijn advies.
    Een digitale knuffel van Zuinigaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, inderdaad fijn dat het weer goed gaat. Ik hoop dat je nieuwe baan bevalt. Klonk in ieder geval beter dan je oude baan qua werkomstandigheden en salaris enzo. Af en toe alles laten vieren is ook goed voor je. Chillen dus sista!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je baan goed bevalt. Zorg goed voor jezelf en probeer niet alles tegelijk te willen. Steek je energie in wat jij het belangrijkste vindt, de rest komt wel weer als je baan wat minder energie kost. Lieve groet, Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om te horen dat je nieuwe baan je zo goed bevalt!
    En fijn om te horen dat je zelf beseft dat je niet alles tegelijk kunt.
    Probeer dat te doen waar je energie van krijgt. Ga na je werk lekker aan de slag in de tuin: je krijgt meteen je beweging én een helder hoofd: twee vliegen in 1 klap. Bovendien kun je misschien al het eea oogsten waardoor je meteen lekker gezond kunt koken van super-budget vriendelijke ingrediënten.
    Maar vergeet niet om af en toe gewoon even lekker te gaan zitten met een heerlijke kop thee en te genieten van alles wat jullie in die korte tijd al hebben opgebouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je er weer bent. 1 keer per week bloggen is in jouw situatie al best veel. Nu zo zul je wat dingen op een lager pitje moeten zetten. Maar met een maand of 2 zul je wat routine opgebouwd hebben en krijg wel meer ruimte in je hoofd voor de tuin, je huis, het koken etc. Zo'n nieuwe baan met een vreemde taal vreet nu natuurlijk energie. Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn je weer te lezen en dat het werk je zo goed bevalt Maia!
    Maar pas goed op jezelf want je wilt inderdaad wel heel veel zo te lezen.
    Je werk is het belangrijkst lijkt me voor nu...en de rest moet dan maar wat minder. Beter alles iets minder mooi/goed als dat jij er alsnog aan onderdoor gaat.

    Groetjes vanaf mijn nieuwe account en goed weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn van je leuke baan. Neem inderdaad wat gas terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allereerst fijn dat we weer wat van je horen.

    Geniet van wat je allemaal doet en sta daar buiten even rustig bij stil, kijk om je heen, diep ademhalen en je kan weer verder. Eigenlijk is dit kleine meditatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een drukte! Probeer vooral te ontspannen en laat dingen die moeten (buiten je werk en huishouden) even los. Bloggen komt wel weer joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk om weer een teken van leven te krijgen. En goed dat je even rust hebt genomen. Bloggen moet leuk blijven, net als al die andere zaken die je naast je werk doet. Hoeft allemaal niet en mag ook best op een lager tempo. Niemand die je komt arresteren :).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je er weer bent, ik lees je blog heel graag, ik haal er veel inspiratie uit.

    BeantwoordenVerwijderen