zaterdag 12 juli 2014

Onze trouwdag


 Afgelopen maandag 7 juli zijn wij getrouwd. Wij hebben er voor gekozen om dat in Nederland te doen, met alleen  onze ouders er bij. Op de zondag ervoor zijn wij na het avondeten naar Nederland gegaan om daar bij mijn ouders te slapen, zij wonen in dezelfde plaats als waar wij gekozen hebben te trouwen.

Op maandag zelf moesten wij best vroeg op, wij zouden namelijk om 9 uur 's morgens trouwen. Wij hadden om kwart voor 9 afgesproken op het gemeentehuis. Wij kozen ervoor om het heel simpel te houden. Ik droeg gewoon mijn mooie 'nieuwe' spijkerbroek en topje die ik laatst bij de leger des heils winkel had gekocht. (Mijn complete outfit heeft € 4,- gekost). Dus even ontbijten, aankleden en klaar.

Toch waren wij beide behoorlijk zenuwachtig, raar is dat. Ik wilde er helemaal niet te moeilijk over doen, maar toch is het niet niks. Dus wij met klamme handjes in de auto naar het gemeentehuis. Daar aangekomen waren zijn ouders al op ons aan het wachten. De ouders waren allemaal redelijk sentimenteel, en er moesten natuurlijk veel foto's gemaakt worden.

De ceremonie zelf was simpel en kort, en duurde ongeveer 15 min. Waarbij ook ik het even moeilijk had om mijn emoties te bedwingen, gelukkig kon ik mijzelf bij elkaar houden en hield ik het droog. Na de ceremonie hebben wij nog koffie met een gebakje genuttigd met de ouders er bij, en hebben wij even bij kunnen kletsen. En aan het eind van de ochtend hebben wij afscheid van onze ouders genomen, en zijn wij naar onze oude woonplaats gegaan. Hier hadden wij afgesproken met 3 van onze beste vrienden, en hebben wij de rest van de middag doorgebracht.

Achteraf hebben wij een hele fijne dag gehad. Het was vooral heel bijzonder om te zien hoe blij onze vrienden en familie voor ons was, en hoe ze het ons gunnen. Lief en hartverwarmend! En het was ook heel fijn om onze vrienden weer te zien, dat was toch echt al weer een flinke tijd geleden. Gelukkig hadden wij de dag erna ook nog vrij genomen, want wij waren doodop. Ik voelde mij alsof ik de hele nacht gefeest had, blijkbaar is trouwen echt bijzonder vermoeiend!

36 opmerkingen:

  1. proficiat en op naar je papieren bruiloftsdag.
    groet, Nicol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, yes , yes! Van harte gefeliciteerd allebei. Wat leuk dat jullie dit met ons willen delen. Ik wens jullie beide nog heel veel geluk en voorspoed voor de toekomst. Groetjes, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
    heel veel liefs en nog vele gelukkige jaren samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte proficiat en heel veel geluk samen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!
    Ik wens jullie een heel lang en gelukkig leven samen.
    Groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey daar ben je weer.Blij te horen dat alles goed is en je 'gewoon' druk was. Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Gaan jullie op huwelijksreis, eventueel over een poosje?
    Lara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij gaan zeker niet op huwelijksreis :)
      Wel gaan wij waarschijnlijk volgend jaar zomer nog een feestje geven met daarbij nog een kleine ceremonie, alles hier bij ons thuis. Hier nodigen wij dan iedereen bij uit.

      Verwijderen
    2. Mogen wij dan ook komen? Gefeliciteerd!!!!

      Verwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
    Verstandig om het gezellig en klein te houden. Dat hebben wij destijds ook gedaan. Het maakt de dag extra speciaal omdat je het van het begin tot het eind kunt delen met de allerbelangrijkste personen in je leven ♥
    Heel veel geluk samen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, dat hebben wij ook zo ervaren. Het was een hele leuke en fijne dag uiteindelijk.

      Verwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk samen!
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd!
    Ook wij trouwden op een maandagochtend om 9 uur. Geen trouwboekje, geen foto's en geen ringen dus wij zaten om 9.08 uur op een terras aan de overkant van het gemeentehuis :)
    Fijn dat je een leuke dag gehad hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig dat je in eerste instantie trouwt om zakelijke redenen en er toch heel veel emoties boven komen! Ook al houd je het eenvoudig, het is toch een echt huwelijk. Heel veel geluk samen als kersvers echtpaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik ook apart. Ik vind trouwen zelf eigenlijk meer een formaliteit. Het komt voor mij voornamelijk omdat ik weet wat het voor vriend betekend, ik weet dat hij oprecht van mij houd en zijn leven met mij wil delen. En dat betekend dit ook voor hem. Dat is voor mij zo waardevol dat ik emotioneel wordt :)

      Verwijderen
  11. Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk, ik wens jullie heel veel geluk in de jaren die volgen!
    Wat mooi dat jullie het zo simpel hebben gehouden hebben, ik vindt het ook echt passen bij jullie als ik afga op wat je hier op je blog altijd schrijft over jullie leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, 1 keer te veel 'hebben' geschreven. ;-)

      Verwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd en veel geluk samen.
    Groet, Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. gefeliciteerd en vele gelukkige jaren samen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd. En veel geluk in jullie droomhuis gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hartelijk gefeliciteerd! Geniet ervan en hopelijk krijg je weer wat meer rust.
    Leef je berichtjes graag.
    Groet Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd! Ik wens jullie een lang en gelukkig huwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alsnog van harte gefeliciteerd! groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog van harte gefeliciteerd!!!! Wat heerlijk dat jullie zo'n fijne dag hadden, gek hé dat het altijd spannend is hoe simpel dat je het ook houden wil en dat die waterlanders zich op de 1 of andere manier op willen dringen gek hé!!!
    Heel veel geluk en vooral veel liefde!!!! liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd lieverd ! fijn dat je een mooie dag had, veel geluk voor jullie beiden ( ach dat was je natuurlijk al :) ) k Ben blij dat je weer in blogland bent had je werkelijk gemist.

    liefs , ook van grandpa deze keer

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte gefeliciteerd, en wat een mooie manier :) Zoiets staat mij ook wel aan. Niet te veel gedoe maar met de mensen die echt belangrijk voor je zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als nog gefeliciteerd en heel veel gelukkige en goede jaren samen . Kwam je blog tegen en heel leuk om te lezen .Gr Henriètte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nee, deze had ik gemist. Of misschien volgde ik je toen nog net niet. Nu ben je 1 van de 2 echt interessante logs voor mij. Geweldig je trouwoutfit voor 4 euro! Ik heb diep respect voor je levenswijze!

    BeantwoordenVerwijderen