maandag 14 juli 2014

Mijn eerste loonstrookje!!

Ik heb mijn eerste loonstrookje binnen van mijn nieuwe werk! Super is dat zeg! Het loon zelf verwacht ik morgen op onze rekening. Dit loonstrookje is van 10 juni tot 30 juni, dus niet voor een volledige maand. Toch ben ik niet ontevreden over het loon, het is op honderd euro na net zo veel als ik voor een volledige maand bij de kippenfabriek kreeg. En dat terwijl ik nu maar 35 uur per week werk.

Wat ook goed nieuws is, is dat ik binnenkort mijn eerste loonsverhoging krijg. Dit is mijn vijfde werkweek hier, en na de zesde week krijg ik een loonsverhoging van € 0,36 per uur. Netto komt dat neer op ongeveer €35,- per maand extra. Dat lijkt misschien niet veel, maar wie het kleine niet eert...

De loonsverhoging noemen ze hier 'Branchenzuschlag' en zorgt ervoor dat iemand die via het uitzendbureau uiteindelijk niet minder verdiend dan iemand die vast in dienst is. Mijn volgende loonsverhoging kan ik op 10 september verwachten wanneer ik daar drie maanden werk, dan stijgt mijn loon weer met € 0,53 per uur.

Daarna gaat mijn loon nog twee keer omhoog. Op 10 november weer € 1,06 per uur er bij, en op 10 januari nog een € 0,44 per uur er bij. Dan zit ik op een loon wat gelijk is aan dat van mijn collega's. Het duurt wel even natuurlijk, maar ik vind het niet erg. Ik verdien vanaf dag 1 al meer per uur dan ik bij de kippenfabriek deed, en het wordt alleen maar beter. Uiteindelijk verdien ik in januari 2015 netto iets meer dan   € 200,- per maand meer dan dat ik nu doe. Dat is toch een leuk vooruitzicht!

17 opmerkingen:

  1. Fijn hoor dat het loon je goed bevalt...en de vooruitzichten zijn dus echt goed met die 'Branchenzuschlag' . Enneuh...januari 2015 is al zo hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, wat zul jij je nu rijk voelen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is toch weer mooi mee genomen en een mooi vooruitzicht dat t de komende tijd nog weer wat meer wordt en idd alle beetjes helpen :) Ik vind het erg leuk om je blog te lezen en om ideetjes op te doen en nog bedankt voor het doorsturen van de recepten. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik vind het ook een heerlijk vooruitzicht, het is fijn om wat toekomstperspectief te hebben!

      Verwijderen
  4. Dat klinkt allemaal heel positief. Het is je van harte gegund na de moeilijke tijd die jullie hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker meid, meer geld voor leuker werk, beter kun je het niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe kort geleden moesten jullie het nog met héél veel minder geld doen. Fijn dat het nu goed gaat!
    Ik ben heel nieuwsgierig of jullie uitgaven "aangepast" zijn aan het nieuwe inkomen.

    Gefeliciteerd nog met jullie huwelijk.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik zal binnenkort een blogje plaatsen over de financiële stand van zaken ;)

      Verwijderen
  7. Wat fijn dat het lekker gaat op je werk en dat je meer verdiend dan voorheen...je eerste loonstrook blijft altijd het leukste ook al is het niet je eerste baan vind je niet zeker als wat er op staat erg in de smaak valt!!!
    Ben blij voor je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker! Het maakt dat je weet waarvoor je het doet. Want eerlijk is eerlijk, ik vermaak mij ook prima zonder baan. En als het niet om het geld was zou ik het niet doen :)

      Verwijderen
  8. Begin je al wat routine op te bouwen? Ben je al iets minder moe? Je zal nu wel plezier van je cursus Duits hebben.
    Fijn dat jullie het nu zo mooi voor elkaar hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De routine begint te komen, maar het valt nog wat tegen. Het is lastig om alles in de dag te passen :)

      Verwijderen
  9. Wat fijn voor je! En wat een mooi vooruitzicht, die loonsverhogingen.
    Groet, Christina

    BeantwoordenVerwijderen