dinsdag 22 juli 2014

Het dak en de zonnepanelen

Het betreffende dak

Zoals bekend willen wij heel graag de zonnepanelen die wij hebben plaatsen. Uit voorzorg willen wij echter het dak waar de panelen op komen eerst vernieuwen. Op zich is er momenteel niks mis met de bitumen, maar aangezien de panelen zeker 20 jaar mee gaan, willen we het dak liever vooraf vernieuwen. Dat vernieuwen kost natuurlijk geld, en zo komt het dat wij nog steeds geen panelen geplaatst hebben.

Maar er zit schot in de zaak! Afgelopen maand heb ik het eerste geld opzij gezet in een spaarpotje voor het dak en de panelen, omdat wij voor het eerst geld overhouden. Dat was al € 675,- helemaal super! En voor ons trouwen kregen wij ook nog een royaal bedrag, namelijk € 1000,-! Na overleg hebben wij besloten dit geheel in het potje voor het dak te stoppen. Deze staat gelijk op € 1675,- een mooi bedrag!

Dus wij hebben de eerste echte stappen gezet, en de EPDM voor het dak besteld. Dit is ook weer een plat dak, vergelijkbaar met het kleinere dak wat vriend eerder (helemaal zelf!) vernieuwd heeft. Dit dak is wel veel groter ruim 6 bij 7 meter, dus we hebben ook veel meer EPDM nodig. Alleen de EPDM kost al € 547,95. Natuurlijk blijft het niet bij EPDM, wij hebben ook nog isolatieplaten, kit en afwerkprofielen nodig. En er zullen vast nog veel meer kosten bij komen.

Ook zal het geen klein klusje zijn. Eerst moet al het grind er af geschept worden dat is al een flinke klus, en niet te doen met dit warme weer. Maar het voordeel als straks de EPDM er ligt is dat we ook echt aan de slag kunnen. Ik hoop stiekem dat er nog een of meerdere vrienden een dagje komen helpen in de zomer, daar zouden wij echt geholpen mee zijn! Want ik zou het echt super vinden als wij straks het dak gedaan hebben en onze zonnepanelen kunnen plaatsen!

6 opmerkingen:

  1. Lezen je vrienden jouw blog ook?
    Gewoon rechtstreeks vragen en er een gezellige (klus)dag van maken met een lekkere maaltijd op het eind!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naast mijn man weet niemand dat ik ook een blog heb, dus nee.
      Maar gewoon vragen is zo simpel dat ik er niet aan gedacht had :) Ik ga het gewoon doen!

      Verwijderen
  2. Het lijkt me niet zo'n groot dak! Dus dat moet te doen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet reuzegroot, maar toch ruim 6 bij 7 meter. Dat is niet niks. Maar het is zeker wel te doen!

      Verwijderen
  3. Dat lijkt me een groot dak, succes :)

    BeantwoordenVerwijderen