dinsdag 7 mei 2019

Een nieuwe werkplek!

Eigenlijk heb ik hier thuis tot op heden nooit een goede plek gehad om te zaaien en plantjes om te potten. Soms deed ik het in de kas aan de oppottafel, maar daar is het regelmatig te warm en vaak te krap. Daarom zat ik vaak in de schuur op de grond om de zaaitrays met zand te vullen, en nam ik ze mee naar binnen om in de keuken te zaaien. Dit was tegenwoordig lastiger met een rondlopende peuter met grijpgrage handjes. Bovendien was mijn bloempottenverzameling een zooitje.

Ik had wel een plek hiervoor, maar in de praktijk waren het verschillende stapels van bloempotjes op een kastje, met daarom de dingen die ik even kwijt moest. Waardoor ik nooit makkelijk bij de spullen kon die ik nodig had en ook nooit comfortabel kon werken.


Maar dat alles is inmiddels veranderd! Want ik presenteer hierbij mijn nieuwe werkplek :)
Gemaakt van materiaal wat we nog hadden liggen, dus het enige wat we kwijt waren was een middagje opruim en in-elkaar-zet-tijd.

De kastjes stonden er al, die kregen wij ooit van schoonvader toen hij ging verhuizen. Daarboven is nu een werkblad gemonteerd op een fijne hoogte zodat je er aan kunt staan om te werken. En aan de muur erboven wat plankjes voor alle bloempotten. Het is zo simpel, maar het maakt een wereld van verschil!

In de laatjes zitten allerlei tuispulletjes, zoals klein tuingereedschap en zakjes om zaden in te bewaren. De zaden zelf bewaar ik tegenwoordig in de vriezer, omdat ze zo echt veel beter en langer te  bewaren zijn. In de ruimte onder het werkblad en boven de laatjes passen mijn zaaitrays ( de meeste zijn momenteel nog in gebruik).

Om het allemaal af te maken is er een extra lichtpunt gemaakt boven de werkplek, zodat je altijd goed licht hebt. En er zijn twee stopcontacten bijgekomen, omdat er daar nog geen een zat. Alles bij elkaar zijn wij er heel blij mee, want niet alleen kan ik nu makkelijk en comfortabel werken.. maar het scheelt ook een enorme zooi in de schuur. Win-win dus :)

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie werkplek! Daar kun je prima uit de voeten stel ik me zo voor. Het ziet er ook keurig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Mooi leeg ook.

    Nog even en dan zijn alle Kweekpotjes naar de moestuin. Afgelopen nachten was er nog vorst aan de grond. Met de te verwachten warmte wordt de groeiachterstand snel genoeg ingehaald.

    BeantwoordenVerwijderen