zaterdag 11 april 2015

De gasrekening

Zoals eerder vermeld wisselen wij van gasaanbieder. Ik wilde eigenlijk eind december wisselen maar ik was helaas net te laat vanwege onze opzegtermijn van drie (!!!) maanden. Dus vandaar dat wij per 1 april een nieuwe aanbieder hebben. Helaas betekend dit ook dat wij nog een rekening krijgen voor de periode van 15 december tot en met 31 maart, en ik had al verwacht dat deze pittig zou zijn omdat dit natuurlijk alleen koude maanden zijn. Helaas had ik gelijk.

Ons termijn bedrag was omlaag gegaan en daarnaast heb ik maandelijks nog wat extra geld weggezet, in het potje zat in totaal  €180,- om bij te betalen. Dat is nog niet genoeg, wij moeten in totaal € 399,64 bijbetalen. Au! Wij verbruikten in deze periode 1073m3 gas en dat kost ons in totaal
€ 575,64, zo zie je maar weer dat je op moet letten om op tijd je abonnement op te zeggen!

Voorlopig zijn wij nu weer bij een voordelige aanbieder, en bij dit contract krijgen wij aan het eind van het jaar weer een mooie bonus. Ik markeer de einddatum van dit contract in elk geval duidelijk in mijn kalender zodat dit mij niet weer overkomt!

4 opmerkingen:

  1. Oei dat is nogal een tegenvaller. Maar natuurlijk wel heel logisch als je net na de winter overstapt. Slim om de datum te noteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij noteren altijd ook een week voor we moeten opzeggen. Een maand van tevoren opzeggen. Voor 1 april contracteinde zetten wij 20 februari een aantekening. Anders kom je erachter dat het al had gemoeten..

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai, dat is minder leuk!

    BeantwoordenVerwijderen