dinsdag 22 april 2014

Alles groeit

Het gaat zo lekker hier. De planten in de vensterbank groeien zo goed, sommige van de tomatenplanten zijn al 30 cm hoog. Inmiddels hebben we weer een heleboel plantjes overgepot naar eigen potjes en ik houd nu al in drie kamers de vensterbanken bezet. En dan te bedenken dat deze plantjes pas over een maand naar buiten kunnen, nog even geduld hebben dus.


Buiten groeit ook alles als kool. Ik heb op verschillende plekken kapucijners geplant en die zijn ook al 10-15 cm groot. Ik eet elke dag rucola en ook de pluksla in de pot begint lekker te komen. De bessenstruiken, die ik in januari gesnoeid heb, lijken goed vol te zitten dit jaar. Ik kan niet wachten om jam te maken!


Ik vind het heerlijk om buiten rond te lopen en te kijken hoe alles groeit, de tuin is al zoveel groener dan een paar weken terug. Onder de stro van de moestuin bedden zie ik hier en daar al wat opkomen. Ik vond zelfs een paar opkomende erwt-achtige plantjes, waarschijnlijk heb ik daar wat geknoeid met zaad. Het is echt genieten hier, en wat kijk ik uit naar de komende periode in de moestuin. Hoe lekker zal het zijn om veel vers uit de tuin te kunnen eten, heerlijk!

5 opmerkingen:

  1. wat een pracht huis met zo te zien aardig wat grond eromheen,goeie keuze van jullie.

    gr
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heerlijk zo alles te zien, en mooi overzicht foto

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk he? Ik loop ook elke dag even buiten, alle plantjes bekijken. De lente is toch een heel bijzondere tijd.

      Verwijderen
  3. Wat een leuke blog heb je! Ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen