zaterdag 5 april 2014

De eerste werkweek voorbij

Zo, de eerste werkweek zit er op! En poeh, ik ben behoorlijk kapot. Maar ik moet zeggen dat het wel een beetje begint te wennen. De eerste twee dagen waren echt vreselijk, vooral ook omdat ik helemaal geen aansluiting kon vinden met de mensen. Je wordt helemaal aan je lot overgelaten en niemand praat met je, ik voelde mij echt wat verloren.

Maar de werkzaamheden wennen wat, en de omgeving ook. En ik leef van pauze naar pauze. Twee (tot twee en een half) uur zijn te overzien, en zo houd ik de dag vol. Ik heb nu ook wat meer contact met collega's waardoor ik mij  niet meer helemaal verloren voel.

Helaas wordt de planning wel elke dag bijna omgegooid, zodat je nergens rekening mee kunt houden. Dat vind ik eigenlijk nog moeilijker dan het werk zelf. Ik ben zelf een vrij gestructureerd persoon en hou van ritme en regelmaat, het feit dat ik aan andermans grillen ben overgeleverd bevalt mij niet zo. Maar ik doe gewoon wat mij gevraagd wordt, ik wil graag een goed getuigschrift krijgen als ik hier weg ga.

Het is mij zelfs gelukt om deze week nog twee sollicitaties eruit te sturen, blijkbaar motiveert dit werk om wat anders te zoeken :) Verder is het erg druk nog, en wennen aan het vele, zware werken. Natuurlijk is het bloggen dus momenteel wat minder, maar ik doe mijn best om niet helemaal weg te blijven. Als ik wat beter in mijn ritme zit gaat komt dat ook wel weer. Nu ga ik lekker van mijn welverdiende weekend genieten!

15 opmerkingen:

  1. Nou, dat heb je inderdaad wel verdient! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, echt, ik heb diep respect voor je!
    Dit weekend heb je driedubbel verdient, hopelijk kom je voldoende tot rust zodat je er weer even tegenaan kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe mijn best om rustig aan te doen, hoewel dat best moeilijk is. Gisteren weer iets te lang in de tuin geklust, hopelijk lukt het niksen vandaag beter :D

      Verwijderen
  3. Dat klinkt heel zwaar! Knap van je dat je het zo volhoudt!
    Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is, als de planning steeds wordt omgegooid, dan weet je niet meer waar je aan toe bent.
    Geniet van je welverdiende weekend. Petje af voor jou!
    Groet, Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o balen zeg dat ze zo vreemd plannen. Ligt dat aan de bestellingen of kunnen ze gewoon niet plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deels komt het omdat ze zoveel nieuwe mensen aannemen die ze dan op het laatste moment nog ergens willen 'dumpen'. Deels is het ook enorm druk vanwege de aankomende paasdagen.
      Verder denk ik dat het ze niks kan schelen dat ze alles omgooien, zij hebben er toch geen last van?

      Verwijderen
  5. Het scheelt dat je thuis min of meer je eigen gang kan gaan.
    Een paar jaar terug werkte ik noodgedwongen een seizoen in een kas, wat ook vroeg beginnen en fysiek zwaar werk was, maar als ik dan thuis kwam, stond er naast de huishoudelijke rompslomp ook nog een bende kinderen te wachten, waar ik het grootste deel van de tijd alleen voor zorgde....
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het erg knap van je dat je er echt voor gaat.
    Natuurlijk is het werk zwaar en is dit niet iets wat je altijd zou willen doen, maar je zorgt voor een inkomen en dat is wat telt.
    Ik weet zeker dat je vriend binnenkort ook een baan zal vinden en dan zijn de (geld)zorgen eindelijk eens voorbij.
    Blijf zoals altijd positief en dan zal het zeker goedkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Zo zie ik het ook. Zolang ik mij positief inzet zal ik daar vanzelf de vruchten van plukken, en het lijkt nu zeker de goede kant op te gaan!

      Verwijderen