dinsdag 29 april 2014

Het wordt steeds groener hier

De vensterbanken komen hier steeds voller te staan en ik kan niet wachten tot half mei. Ik ben zo benieuwd hoe alle plantjes het buiten gaan doen! De tomaten zijn al heel groot geworden, en zien er goed uit. Ook de verschillende courgette, pompoen, augurk en komkommerplanten staan er goed bij. Er staat zelfs een courgetteplant te bloeien! Ik moet zeggen dat ik dat nog niet eerder heb meegemaakt, dat ze in de vensterbank al bloeien. Het komt waarschijnlijk omdat ze vol op het zuiden staan, en zoveel daglicht hebben. Ik vraag mij af of ik de bloemen er niet uit moet halen, zodat de plant meer energie stopt in het groeien. Als iemand hier nog tips over heeft hoor ik het graag.

Ook komen er veel afrikaantjes en goudsbloemen op, en ik heb wel dertig zonnebloemen van verschillende soorten. Het is wel veel werk om alle plantjes te verzorgen, want ze moeten natuurlijk regelmatig water hebben en ze staan inmiddels over drie kamers verdeeld. Maar het is nog maar voor even, na ijsheiligen kunnen de meeste naar buiten.





11 opmerkingen:

  1. Ohh das een hele kwekerij.
    Ik zou de bloem eruit halen , en eten.
    Ze zijn om te smullen , even lichtjes door een papje van bloem en heel kort frituren.
    Je krijgt vast courgettes te over.
    Eet ze.
    Siny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is ook een goede, heb ik nog helemaal niet aan gedacht! Leuke tip!

      Verwijderen
  2. Hoi, je kan ook even naar de weersvoorspelling kijken, als ze geen nachtvorst meer opgeven kan je ze nu onderhand ook wel richting buiten doen, lijkt mij. Ik heb nu courgette en komkommer buiten uitgeplant en houd de weersverwachting goed in de gaten, als ze kans op nachtvorst geven, gooi ik er een dekentje overheen, dat kan ook geen kwaad.
    Leuk hoor hoe je het allemaal doet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Hier had ik ook nog niet aan gedacht, misschien wel een goede. Zeker omdat wij morgen vrij hebben (feestdag) dus heb ik ook de tijd om ze uit te planten.

      Verwijderen
  3. Hier ook de courgetteplanten al een week buiten. Bij mij kwamen ook de knoppen er al in. Ik houd de weersvoorspellingen goed in de gaten en inderdaad, als er nog vorst komt, iets erover heen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eensgezindheid :) Ik denk dat ik het ook maar ga doen, scheelt weer ruimte binnen en dan kunnen ze lekker groeien!

      Verwijderen
  4. Ziet er geweldig uit! En ik geloof je direct dat het een hoop werk is! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat ziet er al heel erg mooi uit zeg! Ik vind het altijd mooi om datgene wat je gezaaid hebt, boven de aarde te zien uitkomen. Het blijft een verrassing om te zien hoe zo'n plantje zich ontwikkeld. Veel succes en plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen