vrijdag 11 april 2014

Wat gaat het snel allemaal..


Eind 2012 hebben wij besloten om er echt samen voor te gaan en te gaan zoeken naar een plekje waar wij wilden wonen. Wij waren voor die tijd al met een woongroep bezig maar dat schoot maar niet op en wij wilden toch echt stappen zetten nu wij nog jong en ongebonden waren. Dus wij zijn online gaan zoeken op verschillende sites naar het huizenaanbod in de grensstreek van Duitsland en ook noord-oost Nederland.

Wij hebben regelmatig het aanbod op de sites bijgehouden en elke keer als wij wat leuks zagen deden wij een verzoek om meer informatie. Vaak als wij dan het adres van de woning kregen viel het toch tegen, midden in een woonwijk, naast een drukke (snel) weg, of andere dingen. Een aantal woningen of grondstukken die wij toch interessant vonden hebben wij bekeken, en vaak vielen die dan ter plaatse als nog af. Wij waren best kieskeurig, je wilt toch een plek waar je jaren lang gelukkig kan wonen en je dromen kan verwezenlijken.

Eind maart 2013 vond ik een leuk huis online, ik vroeg de informatie aan. Op 25 maart 2013 kreeg ik een mail met daarin de gedetailleerde informatie, en ik werd heel enthousiast! Deze woning lag aan de rand van een klein dorpje, geen drukke weg of rare industrie in de buurt. Mooi groot grondstuk, goede prijs. Toen ik vriend zag en hem het in mijn enthousiasme liet zien bleek hij minder enthousiast, hij vond het wel wat ver weg. Ik stelde voor dat we in elk geval er even langs konden rijden tijdens ons volgende tripje huizen kijken in Duitsland, en dat deden we.

Het was begin april toen wij op een mooie zaterdag weer langs Duitsland gingen. Wij reden eerst langs een grondstuk in Haren, wat qua locatie zo tegenviel dat wij niet eens uit de auto zijn gestapt. Door naar de volgende, het huis waar we even langs zouden rijden om te kijken. Onderweg werd het landschap al steeds mooier en ik was gespannen, zou het? Toen wij het dorpje inreden werden onze verwachtingen nog hoger, het zag er leuk uit. De straat waar wij doorheen reden was gezellig, ruim en groen en toen wij afsloegen naar de straat waar het huis stond wist ik het zeker. Ik heb eigenlijk van af dat moment nooit meer getwijfeld, dit was het voor ons.

Het was nog even spannend of wij het financieel rond zouden krijgen, vooral omdat de Nederlandse bank moeilijk deed. Maar de Duitse bank bleek vrij makkelijk, en toen viel alles op zijn plek. Ik weet nog dat ik op mijn werk zat en te horen kreeg dat wij de financiering rond kregen, ik heb echt een gat in de lucht gesprongen. Ik kon echt wel huilen van vreugde en heb volgens mij wel drie dagen hyper rond gelopen. Het was heel onwerkelijk. Uiteindelijk hebben wij eind mei het koopcontract getekend en 15 juni zijn wij verhuisd. Het is toch heel snel gegaan allemaal, en nu wonen wij er al weer bijna een jaar.

Het blijft bijzonder. Dat wij het gedaan hebben, dat wij het gedurfd hebben. En hoe het allemaal ook uitpakt, ik heb geen moment spijt gehad! Wij zijn elke dag heel gelukkig hier samen, en het is het allemaal waard!

23 opmerkingen:

  1. Ik geniet van je enthousiasme. Je verhalen hoe je het steeds weer redt (met je a.s. man) Hoe jullie stukje bij beetje dit huis veroveren, er jullie eigen paleis van maken. Hoe je a.s. man van gevonden hout een deur knutselt en hoe jij in de tuin bezig bent of de ramen afplakt met bubbelplastic. Er straalt zoveel tevredenheid en aanpakken uit dat het me blij maakt dat dit soort mensen nog bestaat in een wereld die moppert en vol afgunst kijkt wat de buren hebben.
    Ga zo door. Enthousiast en genietend, van dit huis, de tuin, en elkaar.

    Ik vind het nog steeds jammer dat je te ver weg woont om mijn buurvrouw te zijn, Groet,Greet


    (ps, ik zou jullie als meelevende lezers een cadeautje willen sturen voor de trouwdag, heb je een email of cantactmogelijkheid?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Fijn om te horen, heel lief!
      Ik ben per e-mail te bereiken op wegnaarzelfvoorziening@gmail.com.

      Verwijderen
  2. Heerlijk inderdaad om te lezen hoe blij en tevreden jullie zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluk straalt je berichtje uit...

    Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn voor je! Je geniet er echt van en deelt het met de lezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gek hé dat je onmiddellijk weet dat dat jouw huis gaat worden van papier en foto's.
    Heb ik ook gehad met huidige huis(je) het klopte allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel apart, wat dat betreft is het echt een gevoelsding. Maar ook wel logisch, het is toch je 'nestje'.

      Verwijderen
  6. Wat een mooi bericht! Jullie heben zo te horen echt jullie plek gevonden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi verhaal! Ik dacht vanochtend nog aan je bij het lezen van het bericht,dat het uwv in de grensstreek op zoek was naar werklozen,die duits spreken voor banen in Duitsland. IK hoop,dat jij snel iets op je niveau vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook, ik ga de aankomende week weer wat tijd maken om wat sollicitatiebrieven te schrijven.

      Verwijderen
  8. Wat heerlijk dat het zo gelopen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjewel voor het delen, wat een heerlijk blogje is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had geen idee dat je er nog maar zo kort woonde! Fijn om te lezen dat het zo'n goede keuze is geweest en dat jullie er gelukkig mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is iets waar ik/wij al jaren mee bezig waren, eerst alleen toen met een woongroep. Maar na jaren dromen, wil je op een gegeven moment ook knopen doorhakken. En dat hebben we dus ook gedaan, dat was ook echt de beste keuze ooit!

      Verwijderen
  11. Wat fijn dat het allemaal zo gelopen is en je helemaal op je plek bent. Ik vind het prachtig om te volgen hoe jullie het allemaal voor mekaar krijgen.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook echt een avontuur voor ons, en wij genieten er volop van. Het is heerlijk om je eigen pad te trekken en je dromen te volgen, het geeft een gevoel van voldoening.

      Verwijderen
  12. Geniet van je mooie plekje en fijne huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O grappig, voor mijn gevoel woonde je er al veel langer. Leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gevoel hebben wij soms ook, daarom is het extra leuk om even terug te kijken!

      Verwijderen
  14. Wat kan het leven dan toch mooi zijn!
    Genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel fijn om te lezen, ik lees je blogs altijd graag, maar zo'n terug kijkje zet alles weer even in perspectief. Geniet van het leven samen!

    BeantwoordenVerwijderen