zondag 27 april 2014

Citroengras

De oplettende lezer heeft misschien op mijn boodschappenlijstje citroengras zien staan. Ik liep namelijk al een tijdje met het idee om hier citroengras te kweken. Volgens het internet is het het makkelijkst om dit te doen van stengels die je in de winkel koopt, dus toen ik ze tegenkwam nam ik ze gelijk mee.

Ik heb thuis een deel gewoon zo in het water gezet, een ander deel heb ik in de stekpoeder gedoopt en in de grond gezet. Ik ben heel benieuwd wat er van komt, of het aanslaat. Ik las online dat het ongeveer drie weken zou duren voordat het wortelt, afwachten dus!


9 opmerkingen:

  1. Hoi, ik hoop dat het lukt. Ik vind citroengras heerlijk in allerlei gerechten.
    Een fijne zondag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwt of het gaat lukken, hou je updates in de gaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo ich hoffe es funktioniert.einen versuch ist es auf jeden fall wert!
    danke für die inspiration!
    einen schönen sonntag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik het nodig heb dan koop ik het altijd bij de indische winkel ik wist niet dat je het zelf kan opkweken wist ik niet.
    Ik zie best wel meer indische dingetjes bij je langs komen....heb je ook n indische achtergrond...ik wel...hoewel maar een kwart...toch zit het in de genen ;O))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inderdaad ook een Indische achtergrond, net als jij ben ik een kwartbloedje :)

      Verwijderen
  5. Wat leuk, ik heb dit hier inderdaad een tijdje geleden gepost! En bevalt het je? Het groeit als onkruid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bevalt zeker, maar moet nog wel wat verder groeien. Ik ben ongeduldig ;)

      Verwijderen