maandag 18 mei 2015

Weer een slag geslagen

Gisteren begon zonnig dus zijn wij op tijd opgestaan om lekker in de Tuin aan de slag te gaan, en ik ben erg tevreden over wat wij bereikt hebben. Hoewel het weer niet echt super was de rest van de dag, bleef het toch droog en hebben wij echt weer een flinke slag geslagen!


Ik ben druk geweest met het uitplanten van zaailingen, ik heb de boomspinazie, rankspinazie, brave hendrik, knoflookbieslook, mierik, hertshoornweegbree, capucijners en een courgetteplantje uitgeplant. Voor sommige planten moest ik wat voorbereidingen treffen zodat ze een mooie plek kregen, zoals de rankspinazie. Deze vaste klimmer heeft nu een plekje bij de ex-waslijnpaal (met de nadruk op 'ex' want wie plaatst een waslijn onder bomen? gelukkig heb ik rekjes!).


Maarten was ondertussen druk bezig met de voorbereidingen voor onze kas. Het is best veel werk en wij doen rustig aan, haastige spoed is zelden goed. De fundering van beton ligt en ook een laagje stenen, het grind wat wij als thermische massa gebruiken is al voor een deel gewassen (wat een rotwerk is dat). Het duurt niet lang meer voordat wij echt aan het opbouwen van de kas kunnen beginnen. Het is veel werk maar echt wel heel leuk!  Ik kan haast niet wachten!


En tussen alle drukte door heeft Maarten zelfs nog tijd gevonden de puntjes op de I te zetten in zijn werkkamer. Hij heeft de muur rond het raam gekalkt waardoor het er nu helemaal 'af' uitziet. Ik moet zeggen het is echt super mooi geworden! Hier hebben wij nog lang plezier van!


En zo is vandaag al weer mijn laatste vrije dag, maar ik heb genoten. Ik heb een aantal dingen kunnen doen ik ik al lang wilde doen en daarnaast ook schaamteloos rondgehangen en geluierd. Ik voel mij weer helemaal ontspannen. Gelukkig gaat het op mijn werk ook steeds beter, waardoor ik steeds minder overuren hoef te draaien. Eigenlijk gaat het gewoon super goed hier!

3 opmerkingen:

  1. Prachtige berichten van jullie front. 't Ziet er goed uit. Fijn dat het ook beter gaat op je werk, je moet tenslotte nog een paar jaar en dan moet je het wel naar de zin hebben.
    Ik lees namen van groenten die ik nog niet eerder gehoord heb :-) en dus ook niet gegeten waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw voor het eerst zie ik jouw tuinfoto's, echt zo anders dan in het begin! Ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat zijn aankomende maanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi opgeschoten zeg ! wat ziet je tuin er goed uit. ...rankspinazie nog nooit van gehoord! k zal eens googlen :)

    BeantwoordenVerwijderen