dinsdag 17 januari 2017

Een nieuwe Keukenkraan

Het zijn soms de kleine dingen die het verschil kunnen maken... Sinds wij hier wonen hebben we een wat uitdagende keukenkraan (positief taalgebruik ๐Ÿ˜‰), een aantal dingen waar wij tegenaan liepen waren: Lage waterdruk/mager straaltje, beetje lekken vooral als de knop op warm staat en stroef te bedienen. Maar als kraan werkte het op zich prima, water aan - water uit. Dus tot op heden hebben wij er niets aan gedaan.

De originele keukenkraan

Maar omdat we de laatste tijd lekker bezig waren met klusjes (de gang verven, opruimen enz.) besloten wij de keukenkraan toch ook te vervangen. Ik heb er nog lang over na gedacht, wat voor kraan ik dan wilde (blijkbaar is er echt een enorm aanbod wat kiezen moeilijk maakt) maar de keus is gemaakt en inmiddels is de kraan ook geplaatst.

De nieuwe keukenkraan

En wat een verschil! Grappig hoe we eigenlijk helemaal gewend waren aan de gebruiksaanwijzing van de minder fijne kraan, dat je eigenlijk niet eens merkt hoeveel concessies je gedaan hebt. En nu is elk moment van kraangebruiken een geluksmomentje geworden ๐Ÿ˜ƒ. Want hij heeft zo'n fijne straal, en de bediening gaat zo soepel, en hij lekt niet, en hij is zo lekker hoog zodat je er makkelijk onder kunt afwassen. Heerlijk! En al die vreugde voor € 30,- dat is toch een koopje!

Een bijkomend voordeel is dat in deze kraan ook de waterbespaarder paste die ik (al bijna 10 jaar) bewaard had. Ik heb ooit een verpakking met 3 stuks gehad en er 1 van gebruikt, daarna nooit meer een kraan gehad waar die dingen in pasten. Tot op heden, hoera! Dus nu hebben we een betere staal terwijl we minder water verbruiken, ben heel benieuwd of we nog verschil gaan merken in het waterverbruik!

5 opmerkingen:

  1. Fijne aankoop dan! Hier het tegenovergestelde, als ik de kraan iets te hard aanzet kan ik droge kleren aan gaan trekken. Letterlijk :D Veel plezier van je nieuwe kraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig! Onze kraan lekt ook als hij op warm staat.
    Maar dat houden we zo want: je wilt het niet op je geweten hebben dat je kind de handen wast onder de hete kraan toch?
    Dus wij hebben ons aangeleerd de kraan na heet gebruik even koud te laten worden en op koud uit te doen.
    Nu is onze dochter 8 en weet precies wat warm en koud is, maar een kind is een kind he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is ook een beetje het nadeel van een mengkraan vind ik, je pakt makkelijker warm (of heet) water.

      Maar ik heb er over na gedacht en besloten dat ze er voorlopig toch niet bij kan en dat wij er de komende tijd toch bij zullen zijn. Hopelijk werkt dat zoals ik denk ;)

      Verwijderen
  3. Oh voor de komende 4 jaar zit je zeker safe =D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Watt een genot kan zo'n nieuwe kraan zijn hรจ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen