vrijdag 20 januari 2017

Toch Tandjes

Vera is nog steeds wat uit d'r 'normale' ritme en gisteren zagen we wat we al vermoedden, de boventandjes komen door. Ook deze komen weer tegelijk binnen en je kan al kleine puntjes zien zitten. Goed om te weten dat wij niet gek zijn ;) Hoewel ze helemaal niet zo vervelend is hoor, ze lijkt wat moeër dan anders en haar slaapritme is raar. Zo wordt ze nadat ze rond 22/23 uur in slaap valt nu nog een keer wakker en gaar ze daarna pas om een uur of 1 a 2 slapen, dit is vooral voor mij vermoeiend.


En ze heeft gevoeligere billetjes maar daar heb ik nu een super trucje voor, ik stop een stukje heilwolle in haar luier. Dat is gewoon biologische schapenwol wat met water gewassen is (zitten soms zelfs nog kleine stukjes gras in), je trekt er een plukje van af en legt het in de luier bij de gevoelige plekken. Verder gebruik je geen zalf of poeder, dit helpt super! Het is wel wat prijzig (€4,99 voor 100gram) maar je doet er maanden mee. 'Ze' zeggen dat je het niet kan wassen maar ik was het na een plas luier 1 keer op de hand, het wolvet aandeel word daardoor wel lager maar is niet helemaal weg en de speciale wol-was-spullen heb ik toch. Doordat ik er op tijd bij was met de heilwolle heeft de luieruitslag deze keer helemaal niet doorgezet, heel fijn (vooral voor Vera!).

Verder passen we ons gewoon aan, het gaat zoals het gaat. En ik moet zeggen dat ik toch langzaam wat meer ritme krijg. Er zijn altijd nog dagen waarop ik het gevoel heb niets gedaan te hebben, maar steeds vaker zitten er ook productieve dagen tussen. Zo heb ik gisteren lekker boodschappen gehaald, eten gekookt, koekjes gebakken, de afwas gedaan, wat opgeruimd én in de buurt wat tweedehands speelgoed voor Vera gekocht. Ik kocht deze grijpautoojes waar ik al langer over twijfelde, nu vond ik ze tweedehands als setje voor maar € 3,- (nieuw ongeveer €5,- per stuk) en heel dichtbij af te halen dus ik ging overstag. Tweedehands duurzaam speelgoed is natuurlijk nog duurzamerder 😁.


Vandaag is Maarten zijn laatste werkdag voordat zijn Elternzeit ingaat, lekker! Ben benieuwd wat er van onze plannen terecht gaat komen, maar we zullen zien.
Eerst lekker van het weekend genieten!

5 opmerkingen:

  1. als de luieruitslag toch doorzet helpt een beetje maizena op de billetjes doen ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er per kind 3 jaar over gedaan om mezelf weer te worden.....

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En als je een zalfje zoekt helpt de billenzalf van weleda uit de calendula serie héél goed!!
    Sterkte ermee! Ze kunnen er echt wel last van hebben ook al verschilt dat per kind..
    Fijne elterntijd, heerlijk!
    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Luieruitslag kan enorm zijn, gelukkig was je er op tijd bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij smeren er wolvet op. Lanoline van Medela kocht ik eerst in van die plastic tubes. Maar het laatste stuk krijg je er alleen uit door het te verwarmen en in een bakje te laten lopen.
    Heb nu dus een pot besteld van een ander merk en dat werkt ook prima.
    Ik smeer het ook op schrale wangen, rode neuzen en kapotte lippen.
    Los daarvan werkt het ook als tepelcréme.

    BeantwoordenVerwijderen