vrijdag 7 februari 2014

Achter de wolken

Het ziet er naar uit dat we gelijk hadden wat betreft de CV. Vriend heeft de aansluiting op de waterleiding losgekoppeld en de leidingen aangepast, voortaan zal bijvullen dus met een los slangetje moeten. Na het aanpassen hebben we de CV weer aangezet, en nu was het afwachten hoe de druk zich houd.

Wij hebben gisteravond meermaals gekeken en het zag er goed uit. En ook nu is de druk nog binnen normale normen, dus wij gaan er van uit dat het euvel verholpen is! Gelukkig maar! Het was heerlijk toen de verwarming weer aan ging, want ik begon het best wat koud te krijgen.

Ik ben gisteren begonnen met het maken van de gordijnen, en ook dat gaat voorspoedig. Vandaag doen we rustig aan, maar wellicht ga ik zo nog even verder. Met een beetje geluk kan ik ze morgen of overmorgen ophangen, super!

En zelfs vriend voelt zich vandaag weer wat beter, na een zware avond gisteren heeft hij vandaag minder oorpijn. Hij ligt nog nu wel nog braaf in bed, en laat zich door mij vertroetelen. Beter worden heeft tijd nodig, en daar moet je ook de tijd voor nemen. Mijn ervaring is dat als ik te lang door blijf lopen, ik ook langer ziek ben als nodig.

Dus al met al is vandaag een betere dag, en lijkt het tij weer te keren. En dat ondanks de donkere wolken en regenbuien buiten!

16 opmerkingen:

  1. Gelukkig meid!
    Fijn dat er bij jullie dit keer goed nieuws te melden is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker in bed blijven die vriend van je. Je hebt helemaal gelijk. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik ben blij dat vriend braaf in bed ligt, maar volgens mij voelt hij zich niet sterk genoeg om tegen mij te vechten :)

      Verwijderen
  3. Wat voor cv hebben jullie, zag eerder een foto was nogal een apparaat !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een flinke installatie. De cv werkt op gas en is ongeveer 7 - 10 jaar oud denk ik. De schoorsteenveger vertelde mij dat hij nog zeker 5 jaar mee zal gaan, en dat voor die tijd vervangen niet rendabel is. Bij de cv zit ook een groot 200 liter buffervat, wat altijd warm gehouden wordt. Hier willen we ook graag van af. Verder heb ik er niet zoveel verstand van ;)

      Verwijderen
  4. Sterkte met alles. een warm uiencompres op het oor kan ook goed helpen. de geur is alleen wel wat minder;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ald de oorpijn nog blijft zou ik wel naar de huisarts gaan Soms is er toch wel een antibioticum nodig. Anders kan het gehoor achteruitgaan door de gevolgen van een ontsteking

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker waar, vriend is daarvoor ook al bij de huisarts geweest. Hij heeft neusspray gekregen en hem is aangeraden te stomen, het gaat ook al een stuk beter nu!

      Verwijderen
  6. Ben blij dat het weer wat beter gaat bij jullie. Geniet van de warmte, elkaars gezelschap en het weekend

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kokosolie helpt bij oorpijn...erin doen en in laten trekken. Kokosolie heeft ontsmettende eigenschappen die ontstekingen aanpakken. Ook bij kies en tandvleespijn bijvoorbeeld.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geluk dat alles weer beetje loopt zoals het moet lopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat je CV het weer doet. Maar van zo'n 200 liter buffer zou ik ook af willen. Dat vreet 24 uur per dag, 365 dagen per jaar stroom. Wij hebben ook zo'n grote warmwaterbuffer gehad, bij onze vorige CV. Niet handig. En wat een bikkel is die vriend van jou! Zo beroerd en toch zo'n klus afmaken. Wens 'm maar beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vinden wij nu ook! Mijn vriend is inderdaad erg stoer, ik ben ook heel erg blij met hem!

      Verwijderen