woensdag 12 februari 2014

De vaart zit er in

 
Vandaag zit de vaart er goed in. Zeker nu we niet meer constant alles aan het repareren zijn! Vriend heeft vandaag 3 sollicitatie/ kennismakingsgesprekken, waarvan twee bij een uitzendbureau en een bij een 'gewone' firma. Morgen heeft hij weer een gesprek bij een andere firma in de buurt. En bij thuiskomst vandaag stond er een mevrouw van een uitzendbureau op de voicemail, met de melding dat zij hem vrijwel zeker werk kon aanbieden op de korte termijn. Goede dingen dus!

Het gordijn is grotendeels af en hangt al op zijn plek, ik laat hem een weekje uithangen en dan naai ik volgende week de onder zoom erin. Ik ben gelukkig goed uitgekomen met de gordijnband die ik nog had, en het ziet er prima uit.
Het scheelt nu al lekker veel kou!

Gisteren was het bakdag en ik heb weer drie volkorenbroden en een krentenbrood gebakken, dus de voorraad is weer bijgevuld. Ik heb voor het eerst gebakken met verse gist, en dat beviel mij erg goed. Ik vond het deeg eigenlijk meteen beter aanvoelen, en het smaakt ook prima! Dus voortaan ga ik dat vaker doen.

Van de verzekering kregen we een bedankje voor het afsluiten, twee cadeau passen van € 10,- in te leveren bij Aral tankstations. Dat is mooi meegenomen! Waarschijnlijk/ hopelijk krijgen we nog twee passen, want ik heb de verzekering voor vriend en mij beide afgesloten. Het betreft onze levensverzekeringen, waarmee wij in geval van overlijden de hypotheek kunnen afbetalen. Voorlopig ben ik blij met het extra tankgeld, zeker nu vriend al zijn sollicitatiegesprekken af moet rijden!

Gisteren is een lokale 'bomen-man' langs geweest, wij hebben een aantal bomen op ons terrein staan die wij weg willen hebben. Om verschillende redenen, maar voornamelijk omdat ze te dicht bij het huis staan en omdat ze te veel schaduw werpen op waar de zonnepanelen komen. Het ziet er naar uit dat we de kosten van het weghalen uit de opbrengst van het hout kunnen halen, en dat het ons dus niets extra's kost. Hierover later meer.

Nu ga ik eerst even naar de buren, volgens vriend is het belangrijk dat ik mijn sociale netwerk gebruik om werk te vinden. En daar heeft hij natuurlijk een goed punt! Ik voel me alleen een beetje bezwaard om mensen om zo'n (grote) gunst te vragen, maar vriend heeft helemaal gelijk dus ik ga ervoor.

9 opmerkingen:

  1. Wat een energiek blogje. Straks moet je vriend nog kiezen uit een aantal banen;) fijn dat de gordijnen zoveel kou tegen houden . Succes daar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die verse gist he, waar koop je die? En is het duurder dan gewone gist?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ligt het gewoon in de supermarkt, een blokje van 40/45 gram is € 0,09. Hier kan ik twee broden mee bakken. Waarschijnlijk kan je het ook bij elke bakker halen. Volgens mij is het ongeveer even duur als gedroogde en/of instant gist.

      Verwijderen
    2. Het fijne van verse gist is dat dit 'echte' levensvatbare gistcellen zijn. Die zich dus ook nog kunnen voortplanten; oftewel: je hoeft in principe maar 1x een portie gist te komen om elke week te kunnen gebruiken. Zolang je de gistcellen maar happy maakt (warmte, vocht, suiker) zodat ze zich blijven delen.
      Zo maakte mijn moeder vroeger ook "Herman", een soort gist-cakedeeg dat maar bleef groeien. Herman kreeg regelmatig te eten, maar werd ook af en toe opgedeeld in verschillende porties die werden uitgedeeld aan vrienden of waar een cake van werd gebakken. Een heel kweekproject werd dat.

      Verwijderen
  3. Succes met de sollicitaties.
    En je vriend heeft gelijk hoor: laat overal in je omgeving weten dat je op zoek bent naar een baan. Maak lekker gebruik van de contacten van je buren.
    Wie weet hou je er een leuke baan aan over!
    Nogmaals, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede berichten allemaal. En je vriend heeft gelijk: overal rondtoeteren dat je werkt zoekt, juist en vooral bij mensen die je kennen.

    BeantwoordenVerwijderen