zaterdag 15 februari 2014

Boodschappen en menu week 7 en 8

Menu
14-feb   vrijdag Groentesoep met brood
15-feb   zaterdag Gewokte spruitjes met aardappel en spekjes
16-feb   zondag Nasi met ei
17-feb   maandag Kapucijnerschotel met gehakt, spekjes en ui
18-feb   dinsdag Nasi met ei
19-feb   woensdag Kapucijnerschotel met gehakt, spekjes en ui
20-feb   donderdag Rode kool, aardappel en hamburger
21-feb   vrijdag Verse pasta met tomaten gehaktsaus
22-feb   zaterdag Linzensoep
23-feb   zondag Gepofte aardappel, gegrilde wortel en hamburger
24-feb   maandag Aardappel, zuurkool en rookworst
25-feb   dinsdag Zelfgemaakte pizza met spinazie en mozarella
26-feb   woensdag Pappa di Pomedore
27-feb   donderdag Aardappel, spinazie en een gekookt ei


Boodschappen
soort aantal artikel  bedrag   totaal 
Zuivel 1 Melk halfvol biologisch 1L   0,99   0,99
1 Melk vol biologisch 1L   1,09   1,09
6 Kwark (magere) 500 gram  € 0,40   2,40
1 Butterkäse plakken 1 kg   4,50   4,50
1 Roomboter   1,15   1,15
1 Melk houdbaar 1 l   0,65   0,65
1 Mozzarella   0,55   0,55
Fruit 2 Sinaasappelen 2 kg   1,49   2,98
1,816 Bananen biologisch   1,79   3,25
0,238 Paprika rood 1 stuk   1,95   0,46
Groente 1 Wortelen 1 kg   0,75   0,75
1 Prei 1 kg   1,49   1,49
1 Champignons   0,49   0,49
1 Kapucijners   1,19   1,19
1 Zuurkool 700gr   0,59   0,59
Zoet/zuur 1 Augurken   0,89   0,89
2 Piccalilly   0,71   1,42
Vlees 1 Worst (broodbeleg) 200gr   0,79   0,79
1 Rookworst 2 kleintjes 300gr   1,69   1,69
1 hamburgers 4 stuks   2,29   2,29
Brood e.d. 3 Gist vers   0,09   0,27
3 Havervlokken    0,39   1,17
1 Droge Gist   0,59   0,59
2 Knackers volkoren/sesam   0,49   0,98
4 Bloem 1 kg   0,35   1,40
1 Afbak pistoletjes 300gr   0,35   0,35
Overige 1 kattenvoer brokjes 1 kg   0,89   0,89
1 wattenstaafjes   0,49   0,49
 Lekkers 2 Pindakaas   1,50   3,00

1 Dadels schaal 500gr   1,99   1,99
2 Rozijnen 500gr   1,50   3,00
1 Kaugom 2x36 gram   0,79   0,79
1 Pinda's in dop 400 gr   1,29   1,29
totaal
45,82

Ik heb deze keer weer voor twee weken ineens boodschappen gedaan, en dat bevalt prima. Het budget voor deze twee weken is € 50,- en het is mij gelukt om hier onder te blijven, dus ik ben blij.

Bij de melkfabriek heb ik goedkoop kwark kunnen kopen, het label was niet goed geprint/gesneden en daarom waren ze € 0,40 in plaats van € 0,79! Dat scheelt de helft! Ook heb ik hier een grote verpakking kaas meegenomen, heerlijk!


Van de laatste keer boodschappen had ik nog spruitjes en rundergehakt in de vriezer, en ook nog genoeg appels dus dat scheelde deze keer weer. Omdat de mandarijnen vrij prijzig waren € 1,49 per netje van een kilo, heb ik twee netten sinaasappelen meegenomen. Deze waren ook € 1,49 maar dan voor twee kilo, het zijn niet hele grote sinaasappelen dus dat komt dan toch voordeliger uit.

Verder was ik blij een schaal met dadels te vinden, heerlijk vind ik dat. Ik stop er tegenwoordig graag een stukje walnoot in, dat is echt verwennerij. Rozijnen eten wij ook graag als snack, meestal gemengd met wat pinda's en walnoot. Ik kon het niet laten om een pakje kaugom voor mijzelf te kopen, ik wil het al weken en heb mijzelf het deze keer maar gegund :)

Verder nog een pak houdbare melk omdat ik een pan chocoladevla ga maken, hmm! En ik kijk nu al uit naar een aantal gerechten die de komende weken op het menu staan, zoals de gewokte spruitjes of de kapucijnerschotel! Heerlijk! Al met al ben ik weer erg tevreden over de boodschappen!

18 opmerkingen:

  1. Dat is een hele nette lijst, leuk om te zien hoe jij uitkomt met je budget. En ook fijn dat je weer kaas hebt gehaald! Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De kaas is ook echt verwennerij, vriend is gek op butterkäse!

      Verwijderen
  2. Dit is een heel lekker menu voor de komende weken. Knap dat je dat voor zo weinig geld doet.
    Lekkerrrrrrrrrrrrrrr chocoladevla, goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja zelfgemaakte chocoladevla is zo lekker! En af en toe is een toetje erg lekker.

      Verwijderen
    2. Hoe maakt u die chocoladevla? Dat lijkt me erg lekker, jammie.

      U bent een voorbeeld met uw boodschappen voor twee weken voor twee personen voor zo'n laag totaal bedrag!

      Verwijderen
    3. Dank je! Ik zal binnenkort mijn recept voor chocoladevla posten!

      Verwijderen
  3. Mooi boodschappenlijstje, goed zoals je dat doet. Je weekmenu ziet er ook weer lekker uit.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik wordt er ook steeds meer handig in, als je mij twee jaar geleden verteld had dat ik het met dit budget zou redden had ik je niet geloofd!

      Verwijderen
  4. Vroeger waren er van die weekmenu's in damesbladen en Allerhande. Misschien nog hoor. Ik vind het veel leuker om op de consuminderblogs te kijken naar de menu's. Ik vond jouw weekmenu deze keer zo grappig, we komen aardig overeen, alleen eet ik geen rookworst bij de zuurkool maar doe er blokjes kaas doorheen. En ik eet geen pizza maar broccoliquiche.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat jouw menu zo op dat van mij lijkt! Leuk is dat!
      Ik kijk ook al tijden niet meer in de Allerhande, zij doen vaak zo duur. En ik vind ook dat ze te veel met zakjes/ pakjes koken.

      Verwijderen
  5. Lekker menu hoor!
    En, af en toe wat verwennerij moet kunnen hoor! Zeker als het ook nog eens lekker zelfgemaakt is. Geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knap hoe je het doet,vrees dat ik het zo netjes doe:)\dan een vraag is er anijs suiker of blokjes te vinden in de duitse winkels?
    het heet anis maar behalve de thee vond ik ze niet(bij real)
    hier zijn ze erg duur geworden doordat de blokjes uit de productie zijn en de poederstaafjes belachelijk duur.
    anijszaad is minder volgens man dus als je anijs tegenkomt mag ik weten in welke winkels?
    Als jullie div zaden kunnen gebruiken van div groenten laat ff weten.van veel groenten win ik zelf de zaden.

    groetjes Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik zal wel eens kijken in de supermarkten, heb er eigenlijk niet op gelet. Als ik het zie zal ik het je wel even laten weten!
      En bedankt voor je aanbod met zaden, leuk! Ik zal eerst eens gaan inventariseren wat ik nodig ga hebben, ik heb laatst heel veel soorten gekregen.

      Verwijderen
  7. In plaats van anijsblokjes kan je ook anijs ht kruid nemen, dat in de vijzel stampen en in je melk meekoken. Door een zeefje gieten en dan suiker erbij doen. Veel lekkerder en veel goedkoper, zeker als je de anijszaadjes bij de toko haalt.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een goede tip, lijkt mij dat het wel goed zou werken!

      Verwijderen
    2. Ik doe het al jaren zo, omdat ik de blokjes te zoet vond. Ik vind de smaak van anijskruid gemalen zelfs lekkerder dan de blokjes. Misschien zit daar vooral essence of aroma in. Je weet immers tegenwoordig niet meer, wat echt en niet echt is.

      Groet, Greet

      Verwijderen