woensdag 26 februari 2014

Er gloort hoop

Gisteren had ik een afspraak op het (Duitse) arbeidsbureau, hier heb ik erg naar uitgekeken want ik kan alle hulp gebruiken. De afspraak was met een arbeidsbemiddelaar, en deze vrouw was bijzonder behulpzaam en vriendelijk.
Fijn is dat! Nu moet ik zeggen dat eigenlijk iedereen hier bijzonder lief en behulpzaam is, maar ik waardeer het evengoed.

Ik heb deze vrouw aangegeven dat het werk zoeken niet zo goed ging, en dat ik niet zo goed wist wat ik beter kon doen. Gelukkig had zij wat contacten, en zo komt het dat ik twee kennismakingsgesprekken heb. Het is nog allemaal onder voorbehoud, maar het is al meer dan wat ik had!

Morgen ga ik weer naar het arbeidsbureau, daar komt een uitzendbureau mensen werven voor productiewerk. Het gaat om het functie van 20 uur in de week, volgens mij in de avonden van 17:00 tot 22:00 uur. Het is redelijk in de buurt, en als ze niet genoeg mensen kunnen vinden kan het zijn dat je meer uren krijgt. Bij deze functie moet je planten in kleine perspotjes zaaien/ overpoten of zoiets.

Volgende week donderdag heb ik een gesprek bij een ander uitzendbureau, zij zoeken mensen voor voltijd productiewerk. Volgens mij op 'normale' tijden. Hier werk je in een koude ruimte, rond 3 tot 5 graden, en moet je doosjes kippenvlees van de band afhalen en in kratten plaatsen. En dan de kratten weer op pallets zetten. Dit is iets verder weg, ergens rond de 30- 40 min met de auto. Toch heeft deze functie mijn voorkeur omdat het meer uren zijn, maar ik ben natuurlijk blij met alles wat ik krijgen kan!

Daarnaast gaf de arbeidsbemiddelaar mij nog aan dat als hier niks uit komt, het nog een optie is om mij te laten omscholen naar ouderenverpleegster. Hier hebben ze een enorm tekort in. Ik zou een volledige opleiding kunnen doen, maar dan moet ik ook de komende 3 jaar voltijd beschikbaar zijn. Of modules van 6 maanden kunnen volgen, en dan helper te worden. In dat geval krijg ik gedurende die tijd niks betaald.

Al met al was het een vruchtbaar gesprek, en ik hoop echt dat ik binnenkort aan de bak kan. Het zou voor ons zoveel problemen oplossen! Ik ben heel blij dat ik daar langs gegaan ben, en nu hopen dat er snel wat uit komt!

14 opmerkingen:

  1. De opleiding tot ouderenverpleegster zou ik doen. Of nee, zo ben ik weer in het arbeidsproces gekomen. Ik kreeg tijdens de opleiding een leerlingsalaris, niet veel maar meer dan een uitkering, én ik haalde een diploma die me de komende tijd aan werk houdt. Het perspectief van die opleiding is goed. Ook in Duitsland. Informeer eens wat je inkomen tijdens de opleiding wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij is het ook intressant, alleen ik moet dan de komende drie jaar voltijd beschikbaar zijn. En het is zo dat ik eigenlijk in de komende drie jaar zwanger wil (proberen te) worden. Dat gaat dan niet samen. En dat weegt voor mij erg zwaar.
      Ik vind het dus een lastige keus. Daarnaast is het verleidelijk om nu gewoon werk te hebben en geld te verdienen, aangezien we dat nu echt goed kunnen gebruiken!

      Verwijderen
  2. Oh spannend! Hopelijk gaat 1 van allen door!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat spannend allemaal, ik ga duimen op een goede uitkomst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je mee-duimt! Ik kan alle positieve energie goed gebruiken!

      Verwijderen
  4. Spanned ik hoop echt dat jr een van de twee banen krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne vooruitzichten. ik ben benieuwd. succes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook benieuwd! Het zal heerlijk zijn om gewoon een inkomen te hebben!

      Verwijderen
  6. Dat gesprek was een positieve stap in de goede richting! Hopelijk heb je nu binnenkort een baan. Ik wens je heel veel succes en ik zal voor je duimen!

    BeantwoordenVerwijderen