donderdag 6 februari 2014

Mag ik even zeuren...

Gisteravond deed vriend nog even een controle rondje bij de waterleiding, om er vervolgens achter te komen dat het nat was bij de cv installatie. De cv stond op een druk van bijna 5 bar, veel te hoog dus, en hebben we maar uitgezet. Grrrr.

Deze cv installatie heeft een vaste aansluiting op de waterleiding, zodat hij makkelijk bij te vullen is. Wij hopen/denken nu dat er hiervandaan water het systeem in lekt, wat de druk verhoogd. Vriend gaat dus eerst proberen om dit los te koppelen, en daarna kijken of dat het probleem oplost. Als dat het niet is, is het expansievat waarschijnlijk stuk. Laten we hopen dat het meevalt. Ondertussen hebben we natuurlijk geen warm water en geen centrale verwarming (gelukkig is het niet zo koud!).

Helaas is vriend eigenlijk ziek, en loopt al een paar dagen met oorpijn en verkoudheid rond. Hij zou eigenlijk rustig aan moeten doen en in bed moeten liggen. Maar ja, ik kan de cv niet repareren.

Daarnaast zijn we ook nog bezig met zijn aanvraag voor arbeitslosengeld, want sinds hij werkloos is moet hij in Duitsland WW aanvragen. Helaas blijkt dat meer gedoe dan gewenst, want inmiddels hebben we de aanvraag nog niet eens compleet. Het UWV gaf aan dat we gewoon een aanvraag konden doen in Duitsland, maar nu (na een maand!) blijkt dat we toch een PD01 formulier nodig hebben. En dat het arbeitsamt deze informatie niet zelf wil aanvragen bij het UWV. Het ergste is dat het aanvragen van dit formulier 4 tot 8 weken duurt! Dus met een beetje geluk kunnen we over 4 weken de aanvraag voor ww indienen, dan zitten we al 2 maanden helemaal zonder inkomen!

En natuurlijk gaan we er eigenlijk wel van uit dat vriend voor die tijd werk heeft gevonden, maar goed voor mijn zenuwen is het niet. Je hebt van die dagen dat je eigenlijk gewoon terug in bed wil kruipen, nou dit is er een hoor! Maar wij gaan er gewoon tegenaan vandaag, als je maar gewoon doorzet kom je er wel.
En anders is er morgen weer een dag!

17 opmerkingen:

  1. Beterschap voor je vriend en succes met de reparatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je mag zeuren...het is ook balen. Papierenwinkel is nooit leuk en lekke cv ook niet.
    Maaaar, je mag wel blij zijn dat jullie de cv controleren, anders was er meer schade. Ander iets wat nog voor lekkage kan zorgen is het te laag afstellen van de watertemperatuur voor tapwater. Dat was tijd geleden bij mij zo, cv-man had deze temperatuur lager gezet en savonds stroomde het water uit mijn cv-ketel(lijkt op dezelfde lekkage als lek expansievat) Domme cv-man dat hij daar niet voor waarschuwde.

    Qua warmte, ga een brood of cake bakken, dan staat de oven even aan en is het in de keuken wat warmer. Dat doe ik als het beetje koud is in huis en ik de cv nog niet aan wil doen.

    Groet, Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Apart is het dat die monteur daar niet voor waarschuwde!
      In elk geval weer wat geleerd, dat wist ik namelijk niet.

      Ik heb nog genoeg brood, dus ik heb vandaag de houtkachel flink gestookt. Heel behaaglijk!

      Verwijderen
  3. Het zit jullie helaas echt niet mee.
    Ik hoop dat de reparatie meevalt, je vriend snel weer beter wordt en jullie allebei heel snel een nieuwe baan hebben zodat jullie je daar in ieder geval geen zorgen meer over hoeven te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He bah, wat een tegenvaller. Mag hopen dat vriend snel opknapt.
    Je zeurt niet hoor, ik kan me voorstellen dat je dit even van je af wilt schrijven.

    sterkte daar, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend allemaal. Sterkte met alles en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap voor je vriend. Gelukkig is het nu niet koud dus kunnen de leidingen iig niet bevriezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeuren mag, hoor. Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is wel veel tegelijk zeg. Heel veel sterkte en beterschap voor je vriend!
    En dat jullie maar heel snel werk vinden.
    Duim voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Natuurlijk mag je lekker even "zeuren"
    Gauw de houtkachel aan en zoveel mogelijk in die ruimte blijven.
    En dan vroeg naar bed.
    Wens je vriend beterschap! Oorpijn is een nare pijn! Een paar druppels (lauwe) olie wil nog wel eens helpen.
    Groeten, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was mijn plan ook, de kachel heeft mij er redelijk doorheen geholpen vandaag! Ik laat vriend vanavond stomen, hopelijk helpt dat voor zijn oor. Als dat niet werkt zal ik de olie eens proberen.

      Verwijderen
  10. Ah baaah! Van alle dingen die onze geliefde europese leiders zouden moeten regelen, is dit toch wel iets waar ze als eerste hun hoofd over zouden moeten breken. Stomme regeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal met je eens! De grenzen zijn open, maar instanties werken onderling slecht samen. Het duurt enorm lang zo en kost ook veel moeite.

      Verwijderen
  11. Wat een gedoe! Dat soort dingen is altijd vervelend. Beterschap voor je vriend!

    BeantwoordenVerwijderen