maandag 10 februari 2014

Weer aan de bak

Na het dagje rustig aan doen van gisteren was (is) het vandaag tijd om hard aan het werk te gaan. Vanmorgen ben ik braaf op tijd opgestaan zodat ik lekker veel aan de dag zou hebben. Nu heb ik besloten dat ik veel meer moet solliciteren, en heb een minimum van tien sollicitaties per week ingesteld (meer kan altijd). Dus vandaag was de dag van de vele sollicitatiebrieven.

Ik heb vandaag negen vacatures gevonden om op te solliciteren, variƫrend van administratief medewerker tot poetsvrouw en winkelbediende. Ik heb vandaag al drie brieven klaar en verstuurd! Morgen ga ik verder met de anderen.

Daarnaast heb ik vriend geholpen met solliciteren, voor hem hebben we vandaag ook vacatures doorgespit. Het resultaat? We hebben twaalf brieven geschreven, deze zijn per mail verstuurd. Hopelijk krijgen we hier binnenkort reactie op. Vriend heeft deze week ook nog twee afspraken bij uitzendbureaus, dus wie weet!

Al met al ben ik redelijk tevreden met de opbrengst van vandaag, laten we hopen dat onze inzet snel wordt beloond!

13 opmerkingen:

  1. Veel succes voor jullie allebei!
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gemeen misschien, maar... ik ben zo blij dat ik niet alleen in dat schuitje zit! Vriend ziek, zelf werkloos (zonder ww of wat dan ook helaas) en ik krijg inmiddels een sik van dat solliciteren. Terwijl ik toch een universitaire opleiding achter de kiezen heb en echt niet zo kieskeurig ben. Maar we ploeteren door ;) Hoe vaker je schrijft, hoe minder moeite om een brief uit je hoge hoed te toveren bij het zien van een geschikte vacature. Sterkte en houdt de moed erin! Groetjes, S.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik denk dat er met ons vele anderen zijn in dit schuitje! Ik vind het zwaar, vooral het krijgen van vele afwijzingen is moeilijk. Ik weet dat het niet persoonlijk is, maar toch.
      Het schrijven van de brief wordt inderdaad steeds makkelijker, al doende leert men :) Jij ook veel sterkte en succes toegewenst!

      Verwijderen
  3. Succes, je blijft ieder geval heel goed gemotiveerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een produktief dagje. Ik zal voor jullie duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent heel flexibel. Succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij blijft altijd zo super positief en optimistisch! Als je maar in ieder geval een keer op gesprek mag komen, dan komt het wel goed, dan merken ze meteen hoe kordaat jij bent.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vorig berichtje vol taalfouten mopperdemopper

    klinkt veelbelovend, er hoeft er maar eentje bij te zitten he. k denk aan jullie, succes!

    BeantwoordenVerwijderen