dinsdag 19 augustus 2014

Weckketel gekocht


Ik ben helemaal blij, want inmiddels heb ik mijn nieuwe weckketel ontvangen! Ik heb hem afgelopen week besteld en na ontvangst was hij toch groter dan verwacht. Uiteindelijk heb ik mijn zaterdagmorgen besteed om mijn grote kast in de keuken eens flink op te ruimen, er konden veel dingen verplaatst worden waardoor er ruimte kwam voor mijn weck-collectie.

Eerst heb ik de weckketel een mooi plekje gegeven en toen bleven er nog 3 lege planken over. Ik heb alle dozen met weckpotjes uitgezocht en een deel van de collectie in de kast gezet. Alles netjes, soort bij soort. Helaas paste niet alle potjes in de kast, ik heb nog meerdere dozen elders staan. Maar voorlopig heb ik zo veel bij de hand, en dat lijkt mij lekker werken. De overige potjes zitten gesorteerd op maat in dozen, dus die kan ik ook makkelijk pakken indien nodig. Ik ben in elk geval er tevreden over mijn opruim actie!


Natuurlijk kon ik het niet laten om de ketel gelijk uit te testen. Ik had extra veel ragu alla bolognese gemaakt en ook een grote pan courgettesoep, ik heb van beide twee potjes geweckt. En omdat de ketel toch aan stond heb ik ook nog twee komkommers ingemaakt, zoet en licht pittig met chillivlokken en knoflook. Omdat ik nog veel van het azijnmengsel over had heb ik ook nog wat augurkjes ingemaakt. Het was precies een laag in de weckketel, dat kwam mooi uit. De bediening van de ketel is echt ideaal, de klok begint pas te lopen als hij op temperatuur is. Je hebt er echt geen omkijken naar! Inmiddels is alles afgekoeld en het ziet er goed uit, ik heb de smaak nu helemaal te pakken!

13 opmerkingen:

  1. Ik heb de zelfde weckpan, de eerste keer ging het hier mis. Sinds dien zet ik de potjes eerst dicht bij dat ik ze meerdere keren kan controleren voordat ik ze een plek geef. Eerste keer was de wortelsoep gaan leven namelijk brr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh bah! Ik heb mijn potjes nog in de keuken staan, ik zal opletten of ze niet weglopen ;)

      Verwijderen
  2. Geweldig! En wat een goede plek heb je er voor gevonden. Hij kan daar echt prima staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien is het een idee om er een handeltje in te beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg!! Ik heb er ook eentje, maar ik moet wel iets meer zelf in de gaten houden, dus het zal een wat minder geavanceerd exemplaar zijn. Ze hebben hier een winkel in de buurt waar ze al dat soort spul verkopen, heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha fijn je hebt hem binnen, nu kan het wecken beginnen ;) succes.
    mooie verzameling potten heb je !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er is een fb pagina "wecken is hip". Daar kun je ook heel veel leren. Het is een besloten pagina, je kunt je aanmelden.
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij gaat dat niet werken want ik heb geen fb (en dat is heel bewust)

      Verwijderen
  7. Toevallig heb ik pas dezelfde gekocht.
    Ik zit ook op de fb pagina van Wecken is Hip. Erg leerzaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat: kan vast wat van je leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gaaf zeg...n weckpan...dat is ook nog 'ns mijn droom :o)

    BeantwoordenVerwijderen