dinsdag 12 augustus 2014

Weckpotjes



Omdat ik inmiddels besloten heb zeer binnenkort een weckketel te bestellen, ben ik ook op jacht naar een (betaalbare) partij weck potjes. Ik struin het internet af naar advertenties en houd mijn ogen open voor een koopje. Ik zag een mooie betaalbare partij ergens ver weg, in een dorpje naast de camping waar mijn ouders nu zitten. Helaas bleken mijn ouders al volgepakt te zitten, en konden ze de potjes niet voor mij ophalen en meenemen.

Vriend wist ook van mijn zoektocht en had dit toevallig aan een collega vermeld, en zo kwam het dat vriend thuis kwam met een kranten advertentie die hij kreeg van zijn collega. Hierin werden weck potjes in verschillende maten aangeboden om gratis af te halen.  Terwijl ik druk aan het koken was belde hij deze mensen en hij had geluk, er waren nog potjes over! Vriend is vervolgens diezelfde avond nog in de auto gestapt en kwam terug met een auto vol met potjes! Wat heerlijk zeg! Het was zelfs nog niet alles, hij heeft nog een keer moeten rijden om alles mee te krijgen.

Inmiddels zijn wij dus de trotse bezitters van een enorme collectie weckpotten, meer dan 100 stuks in allerlei verschillende soorten en maten. Er zitten ook nog flessen tussen, en zelfs de klemmen zitten er bij! En dat alles zonder te betalen! Wij hebben deze lieve mensen wat verse eitjes, verse courgettes en ingemaakte courgette als dank gegeven. En wij zijn hier echt heel erg blij mee! Nu hoef ik alleen nog rubbers te kopen, en een weckketel natuurlijk.

15 opmerkingen:

  1. Wat fijn zulke mensen!!

    Ik lees trouwens elke keer weck teckel :/ * zucht * :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, ik heb inmiddels ook een mooie voorraad gecreƫerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zeg , en nu lekker aan de slag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn zeg! Zo veel, en dan ook nog gratis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel lief en fijn voor jullie! Kun je voorlopig vooruit.

    Je kunt er nog niet echt aan wennen dat vriend nu man is ;-)

    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, eigenlijk wel. Maar 'vriend' bekt toch lekkerder :)

      Verwijderen
    2. Als ik je blog lees, draai ik het in mijn hoofd telkens om, dus lees 'vriend' en vertaal het baar 'man'. Blij te weten dat je het bewust doet, omdat het voor jou prettiger is.

      Ben zelf ook een paar weken terug getrouwd en vind het heerlijk om nu te mogen zeggen 'man' ipv 'vriend'.

      Lies

      Verwijderen
  6. Wat goed zeg, zo kun je weer zien.. heb je iets nodig laat het je omgeving weten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! ...en man is ook je vriend, toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ! leuk gevonden Janne, zo zie ik het ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is er bij jullie in de buurt ook een grenzlandmarkt? Daar hebben ze ook veel weckspullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, wecken.
    Ik ben een enorme weckfan geworden. Vooral soepen en tomatensaus/pastasaus, maar eigenlijk alles wel :)
    Groenten goedkoop kopen en dan een maaltje maken om op te eten en de rest wecken.
    Wist je dat je zelfs brood en cake kan wecken. Kijk maar eens op youtube.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk al die potten en het fijne is je kan ze steeds weer hergebruiken.Veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen